דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ילדי היקום, חלק 1

ילדי היקום, חלק 1

שאלה: בואו "נצא לחלל הפתוח", ליקום, שלמעשה נתן לנו חיים. היקום, זו מערכת הבריאה שמורכבת מחומר ואנרגיה. הוא מקיף את כל העולם הידוע לנו, כולל המרחב והזמן.

היקום הוא דינאמי. בהתאם לתיאוריה של "המפץ הגדול", הוא מתפתח מהנקודה הראשונית ומתרחב בהדרגה. תהליכים יקומיים הם בני מיליארדי שנה וכפופים לחוקים שאותם חוקר המדע המודרני. בכללות, מה אנחנו יכולים לדלות ממה שאנחנו יודעים על היקום?

תשובתי: קודם כל, בזה שחוקרים משהו, צריך לקבוע את מהותו של החוקר. חוקר, זה אדם, שגם כן מהווה חלק מהטבע, מהיקום, מהמערכת הגלובלית.

צריך להבין, אילו אמצעי מחקר נמצאים ברשותנו. כאן מתגלה הטעות הראשונה שלנו: אנחנו מניחים שאנחנו מסוגלים בצורה אובייקטיבית לחקור את הטבע.

אבל בינתיים, כמו שכבר נאמר, אנחנו בעצמנו חלק שלו, מה גם, שחלק די פגום ומאוד סובייקטיבי. מה שטוב עבורנו, אז את זה אנחנו מעריכים, משבחים, ומה שרע עבורנו, להיפך, משפילים, מקטינים. וכל זה מתרחש בתת מודע.

חוץ מזה, אנחנו מאוד מוגבלים בתחושות, בהרגשות, בחושים שלנו, ולא יכולים לדעת איפה הם מכשילים אותנו, במה מזייפים. את התכונות האנליטיות שלנו, היכולות לבצע בירור והשוואה, אנחנו גם כן לא יכולים "לתפוס" בעשיית טעות. אין זה בכוחנו, מפני שחסרים לנו קריטריונים של בדיקה, פשוט אין לנו עם מה להשוות את השׂכל ואת הרגשות שלנו.

ואם אנחנו מוכנים לפחות להודות במוגבלות שלנו, אז זה כבר טוב. כי אנחנו מבינים שאין שום דבר מוחלט בתפיסה שלנו ואנחנו אף פעם לא נכיר ונשיג את האבסולוט. גם אם אנחנו יכולים לחקור משהו, אז רק את הדרגות שנמצאות למטה, את הטבע הדומם, צומח וחי. הוא לא מפותח עד לכזאת מידה כמונו, ולכן אנחנו מסוגלים באופן חלקי לחקור אותו.

מצד שני, אנחנו לא יכולים לחקור את עצמנו. כי כל דבר מושג רק ממדרגה יותר עליונה שלו. רק כך אנחנו יכולים להשיג את השורש שלה. ובהתאם לזה, אנחנו לא מכירים את עצמנו, מפני שהשורש שלנו זה כוח, תוכנית יותר עליונה, מאשר אנחנו. הסיבות הטמונות ביסוד של המהות שלנו נשארות בלתי מושגות עבורנו.

ההמשך יבוא…

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 308, 02.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
המדע המודרני על סף הבלתי נודע
עידן של אידיאלים קטנים
הצופה חייב להשתנות!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest