דף הבית / קבלה ומדע / טבע / ייסורים מחוסר המשמעות של החיים

ייסורים מחוסר המשמעות של החיים

מתוך מאמר שקראתי ברשת: "כל עידן מוליד נוירוזה (מחלת עצבים) מיוחדת. בתחילת המאה ה-20 הסיבה לכל הצרות נחשבה לחוסר שביעות רצון מינית, ואילו עתה, בתחילת המאה ה-21, מדאיגה אותנו כבר בעיה אחרת, האכזבה מהחיים.

אם קודם לכן האדם סבל מתסביך של נחיתות, אז בימינו הוא סובל מהרגשה של ריקנות פנימית, מהרגשה של חוסר משמעות לחיים. 

סטודנט אמריקאי כתב: "כל המכרים שלי באמריקה, אנשים צעירים בני גילי, מנסים לשווא להבין למה הם חיים בכלל". האכזבה מהחיים משתלטת גם על אנשים מהדור המבוגר יותר, שבנו קריירה מצליחה ונחשבים למצליחנים. כל יום אנחנו רואים ביתר בהירות, שהרגשת חוסר המשמעות בחיים חודרת לכל מקום. האינסטינקטים הבהמיים לא אומרים לאדם מה הוא צריך, והמסורות כבר לא מלמדות אותו מה הוא צריך לעשות, ולכן מבלי שהוא יודע מה הוא צריך וכיצד עליו לחיות, האדם לא יכול להבין מה הוא רוצה.

בין הסיבות לתמותה של סטודנטים אמריקאים נמצאת ההתאבדות. 85% מהנשאלים לא מצאו כל משמעות לחייהם, 93% מהסטודנטים היו צעירים בריאים פיזית ונפשית שחיו בתנאי חיים טובים, הסתדרו טוב עם הוריהם, עסקו בפעילות חברתית והצטיינו בלימודים. האדם מטבעו שואף לקבוע ולהגשים את ייעודו בחיים, זוהי שאיפה למשמעות. השאיפה למשמעות היא לא חלום בהקיץ, היא לא שקר עצמי, אלא תכנות עצמי שקובע את העתיד. המוטיבציה הזאת היא תכונה ייחודית של האדם. האדם חושב על זה, גם כשהוא מסופק בכל הצרכים הגשמיים שלו. כלומר, השאיפה למשמעות מהווה מוטיבציה עצמאית, ולא תולדה של צרכים אחרים.

אדם תמיד שואף לצאת מחוץ לגבולות של האישיות שלו, הוא נמשך למשהו גדול יותר, בין אם מדובר ביעד שהוא צריך לבצע, או אהבה לאדם אחר. האדם נפתח מתוך האינטרס שלו או מאהבה. ככל שהוא מתמסר חזק יותר לעבודתו או לאהבה לזולת, כך הוא אנושי יותר, בזה הוא קרוב יותר לעצמו. למעשה, אדם יכול לגלות את עצמו רק הודות לשכחה עצמית, הכחשה עצמית".

אני חושב שמימוש אמיתי של משמעות החיים, זה בהשגת המקור שלהם, הבורא. רק במקרה כזה האדם מרגיש את עצמו מלא במשמעות הקיום, נצחי ומושלם. מגמה כזאת הוטמנה בנו על ידי הטבע, הבורא, ולכן אנחנו חייבים לגלות את מהותה ואת שיטת המימוש, את חכמת הקבלה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest