דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יחסי ציבור עם אפקט של ריפוי

יחסי ציבור עם אפקט של ריפוי

שאלה: כיצד אתה היית מגדיר את הערך העליון, את המטרה העליונה שתאפשר למשפחה המודרנית לא רק לשמור על עצמה, אלא לפרוח מחדש?

תשובתי: במובן הטכני זה נקרא "איזון". גם המשפחה וגם החברה, שצריכה להיות כמו משפחה אחת, זקוקות לאותם החוקים והיחסים שמבטיחים איזון בין כל החלקים. זהו חוק טבע אוניברסלי.

בעלי החיים נמצאים באיזון טבעי בהתאם לדחפים הפנימיים שלהם. הם לא "חושבים", אלא פשוט יודעים במדויק כיצד עליהם להתנהג. מצד שני, האנשים בדורות האחרונים (ובמיוחד במאה חמישים עד מאתיים השנים האחרונות) עלו מדרגת ה"חי" לדרגת ה"אדם", וכתוצאה מכך, הופרה רשת הקשר הטבעית בינינו.

לכן, עכשיו עלינו לקחת בחשבון ערכים חדשים שקובעים לשם מה אנחנו צריכים משפחה, לשם מה אנחנו צריכים את החברה האנושית, את המדינה. הרי הכול קורס ומתפרק, הגבולות נעלמים, העמים מתערבבים, האנשים נודדים בקלות ממקום למקום בחיפוש אחר תנאים יותר נוחים, הם עוזבים את משפחתם, את מדינתם, את העם שלהם…

אני לא קורא לרדת מדרך הגלובליזציה או לסגת לאחור. להיפך, אני בעד התקדמות. אבל תוך כדי ההתקדמות אנחנו רואים שהטבע שואף לאיזון. בדרגת החי כל התהליכים זורמים בצורה מאוזנת, ולפי אותו העיקרון עלינו להבין כיצד לשמור על האיזון בחברה האנושית.

המפתח כאן הוא בכך, שעל כולנו לראות את עצמנו כמשפחה אחת. ולכן צריך לעבוד ברוחב לב, בקנה מידה של כל האנושות, כל המדינה, באמצעות תעמולה, פרסום, חינוך, דרך התרבות, דרך יחסי ציבור מאסיביים, תוך כדי החדרת ערכי חיבור חדשים בקרב הציבור.

בדיוק כך נערכים מסעות פרסום נגד העישון. מישהו קיבל החלטה מסוימת ובעזרת "אגרוף הברזל" מביא לעולם את המסר, שאף אחד אינו יכול להתנגד לו. נוצרת דעת הקהל, גינוי חברתי, והנה המעשן מתחיל כבר לפזול לצדדים, האם מותר לו להצית כאן סיגריה? האם זה מותר?

בעזרת אותן השיטות אפשר, קודם כל, להביא לאנשים מסר שכולנו משפחה אחת. הידיעה הזאת צריכה להקיף את כל העולם, את כל החברה, ואחר כך אפשר להתרכז בה יותר ויותר, במדויק כדי שהיא תחדור לתוך כל אחד כולל הזוגות הצעירים.

שאלה: נניח, שאני גבר רווק. מה אני אבין וארגיש כתוצאה מ"יחסי ציבור" כאלה?

תשובתי: אתה רואה שלטי חוצות, שומע שירים, אתה שומע מכל מקום עד כמה טוב להיות ביחד. זה מעורר בך הרגשת חמימות הדדית. אתה בוטח בסביבה שלך, בחברה שלך, אתה נכלל באווירה הבריאה שלה. כולם בה תלויים זה בזה, כולם חברים ואפילו ערבים זה לזה. המושג "אנחנו" מקבל חשיבות ענקית ונמצא בראש.

כך בהדרגה, אתה מעצב בך יחס חדש לזולת. וזהו כבר צעד קדימה לקראת אותו היחס כלפי "בן הזוג" העתידי שפעם תצטרך אותו. אולי לא מייד, קודם צריך לרצות "להציץ" מעט מחוץ לעצמך. ואחר כך אתה תמשיך לפעול באותו הכיוון, כולנו משפחה אחת גדולה שמורכבת מהמון תאים נפלאים. כי "לא טוב להיות לאדם לבדו".

אתה נמצא כל הזמן בסביבה שתומכת ומגדלת בך את המשיכה לחיי זוגיות, מעודדת אותך לכך בדרכים שונות. לכן, בהמשך, את אותם הערכים שפועלים בחברה, אתה תיישם גם ביחסים שלך עם בת זוגתך.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 195, 09.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
משפחה במאה ה – 21: החידוש
המפתח האוניברסלי להצלחה בחיים
הנכם מוזמנים להירשם לארגון "שומרי משפחה"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest