דף הבית / אקטואליה / י"ז בתמוז

י"ז בתמוז

הערה: י"ז בתמוז מתקרב, מה תוכל לומר על היום הזה?

התייחסותי: כל התקופה שלאחר חג השבועות ומתן תורה, כלומר ״ירידתה״ של מערכת האיחוד והתעלות מעל לאגו לבני האדם, מצטיירת לנו כשלב מורכב מאוד. אי אפשר להגיע למימוש שיטת התיקון בקרב העם היהודי או בכל האנושות בצורה פשוטה ללא סיבוכים רציניים. אנו רואים שכל פעולה, אפילו הטובה ביותר, בכל מקרה צריכה להתחיל מייסורים, מדחף, מהבנה שזה לא ניתן למימוש, שהיא דורשת קורבנות ודווקא אירועי י"ז בתמוז נותנים תשובה לסוגיה הזאת.

י"ז בתמוז הוא תאריך טראגי בהיסטוריה של העם היהודי, זהו תחילתו של חורבן בית המקדש בירושלים, בכל הזמנים תאריך זה סומן על ידי צער. הוא מסמל את תחילתה של ההכרה באי יכולתנו לבצע את תוכנית הבריאה, כלומר, לתקן את הטבע האנושי בצורה ישירה, מאחר וכדי לתקן אותו עלינו לכלול את כל התכונות שלנו עם תכונות הבורא, זוהי נקודה מעניינת מאוד מכיוון שאין בנו שום דבר חיובי! לכלול את תכונותיו החיוביות של הבורא עם תכונותיו השליליות של האדם לשנות את צורתן כמו ב"דייסה", אפשר רק בחורבן, בשבירה, אחרת לא ניתן לקרב שתי תכונות, קטגוריות מנוגדות זו לזו. זה מושג רק על ידי ״פיצוץ״ כמו בחיבור בין מתכות או בהיווצרות תערובת של שמן ומים, רק על ידי התנגשות חזקה וניעור. כך קורסים קירותיו של בית המקדש ולאחר מכן נחרב בית המקדש עצמו, הכול נשבר, נטחן עד עפר! כך במהלך אלפי שנים העם היהודי סובל ייסורים רבים כולל שואה, גירוש, השמדה ופוגרומים.

הגענו למצב שעל ידי לימוד חכמת הקבלה, תחת השפעת האור העליון, אנו מתחילים להבדיל את הטוב האמיתי מהרע, את תכונת הבורא מתכונת הנברא, בכך שמפרידים ומתקנים אותן, אנו מעמידים אותן כמו שני קווים זו מול זו ושורים ביניהן בקו אמצעי, על ידי חיבור טוב ורע ביחסים הדדיים נכונים ביניהם.

י"ז בתמוז מגלם את תחילתה של השבירה על ידי פיצוץ וכניסה הדדית כוחנית של שתי תכונות הפוכות, של הבורא ושל הנברא. אגואיזם ותכונת הבורא, תכונת ההשפעה והאהבה, יכולות להתקיים בנפרד, בפני עצמן, אך כשהן באות במגע ביניהן, מתרחש פיצוץ שבלעדיו לא ניתן להכיר ברע של הטבע שלנו ולהתחיל בתיקונו. דווקא על ידי כניסה, בעזרת פיצוץ, של כוחות הטוב והרע מופיעים  בהם מה שנקרא ״רשימות״, רישומי מידע שבאמצעותם, באופן הדרגתי, בעזרת האור העליון, אפשר להציב את האגו במצב הנמוך ביותר ולחייבו לשרת את טובתה של תכונת ההשפעה והאהבה מאחר והוא בעצמו לא יוכל לעשות שום דבר. לכן, מנקודת מבטה של חכמת הקבלה אלה מועדים הכרחיים. הם מלכתחילה היו קיימים בתוכנית הבריאה עוד לפני שמומשו בעולמנו, תחילה במצור על בית המקדש בירושלים ולאחר מכן בהחרבתו. את כל זה כבר עברנו וכעת אם ננהג בצורה נכונה מצפים לנו רק זמנים טובים של תיקון ומימוש נכון של הרשימות הנמצאות בתוך האגו שלנו. לשם כך עלינו למשוך את האור העליון כדי להבחין בעזרתו היכן יש תכונה רעה והיכן תכונה טובה, איך להפרידן זו מזו וכיצד לתקן אחת ביחס לשנייה. אם ניגשים נכון לתיקון אז בעולם לא יתגלה יותר רע מאחר וכל התכונות השליליות של הנברא כבר התגלו בעבר.

חכמת הקבלה מאפשרת לנו להתחיל בניקוי וברור יסודי של תכונותינו, לערוך בירור של המצבים שאנו עוברים, לבחור את הצד החיובי ביחס לשלילי ולהעמידם זה מול זה בצורה נכונה. אז, מהחיבור ביניהן, נוכל לבנות שדה יחיד וקשר נכון בינינו שיקרא "בית המקדש השלישי", הרצון המשותף שיגלה לנו את הכוח העליון ואת דרגת הקיום החדשה. אני מקווה שהימים האלה ישמשו דחיפה להכרת המתרחש והעם יתחיל בתיקון כדי לעבור בצורה נכונה וקלה את ברור הרע בטבע שלו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 11.7.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest