דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / הקבלה – מציאותית יותר מכל המדעים

הקבלה – מציאותית יותר מכל המדעים

laitman_2009-05-xx_ny_6168_70.jpg

שאלה: מדוע קיימות כל כך הרבה דעות קדומות בכל מה שקשור לחוכמת הקבלה?

תשובה: בעל הסולם מסביר זאת במאמרים רבים. חוכמת הקבלה הייתה נסתרת במשך זמן רב ולכן האנושות ניסתה להסביר לעצמה, מהי בעצם החוכמה הנסתרת הזאת. רבים חשבו שאם היא נסתרת, אז יש בה כוחות אפלים שאסור להפעיל. אם נגלה אותם, נגלה לאדם רע והוא יוכל להשתמש בהם כדי להרע לאחרים, כמו למשל באמצעות הקללה "פולסא דנורא" וכדומה.

כל כך טיפשי להאמין בדברים מהסוג הזה בזמננו! ובכל זאת יש עדיין אנשים שמשוכנעים כי בעזרת פעולות מהסוג זה אפשר להזיק לעולם, ושכל זה הגיע מהקבלה.

בנוסף לכך, המקובלים עצמם היו מעוניינים בהרחקת העמים מחוכמת הקבלה, כדי לתת להם את האפשרות לגלות כמה שיותר את הבורות שלהם. הם נתנו לאדם את האפשרות לברר את הבלבול הפנימי שלו, לגלות את המוגבלות שלו. האדם חייב להגיע לבד לאמת, לגלות אותה בעצמו, בעזרת ניסיון עצמי, בירור רציונאלי ושכל ישר!

האמת היא שבמשך כל ההיסטוריה האנושית, בני האדם התעסקו למעשה רק בבירור האמת. אבל, עד עכשיו האמת לא מבוררת. הרי ידוע שאפילו המדעים שלנו מתפתחים בעזרת הדמיון. המדען מדמיין לעצמו תיאוריה כלשהי, מתחיל לבדוק את ההשערות שלו ובצורה כזו מגלה משהו. זהו מחקר להוכחת תיאוריה מוצעת, זאת אומרת מחקר בעזרת הדמיון.

רק חכמת הקבלה לא מתפתחת בעזרת הדמיון, מפני שאי אפשר לדמיין מהעולם הגשמי, משהו ששייך לעולם הרוחני.

לכן, לאחר שהאדם חושף את כל הדמיונות שלו, הוא מגיע לחוכמה היחידה שאין בה שום דבר שהוא לא ממשי. חוכמה שבה הכול מתגלה, ולא מתוך תיאוריה והשערות, אלא אך ורק מתוך ניסיון מעשי!

הקבלה מיוחדת גם בזה, שהיא מגלה עולם חדש בתוך תכונה חדשה באדם, בתוך תכונת ההשפעה.

במשך אלפי שנים המקובלים היו מעוניינים, שאנשים יחשבו שחוכמת הקבלה היא כל דבר אחר מלבד מה שהיא באמת! כדי שמבעד לבלבול ולהכחשות הללו, הם יבררו מהי חוכמת הקבלה באמת, ויגיעו לגילוי שלה דווקא בזמן שלנו, בזמן שאנחנו כל כך זקוקים לה.

kab_sifria_40.jpg שיעורים על פי המאמר "חכמת ישראל בערך חכמת חיצוניים"
פוסטים קודמים בנושא:
מספיק להזיק לעצמך!
מהניצוץ אל האור!
פוסטים נוספים במדור: חושבים מדע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest