דף הבית / כללי / "יותר" – לא עובד יותר

"יותר" – לא עובד יותר

מתוך מאמר דעה: "הבנק הפדרלי המרכזי של סן-פרנסיסקו, פִרסם בחודש שעבר תחזית קודרת: המניות ישאו תשואות זעירות בעשר השנים הקרובות. הסיבה לכך פשוטה, בעלי המניות לא חיים לנצח.

לקוחות מבוגרים ייצאו לפנסיה במהירות של 10 אלף בני אדם ביום, במשך 20 השנים הבאות. הם ימכרו מניות כדי לממן את שארית חייהם. הגיל השלישי היווה תמיד נטל על הכלכלה. האסקימוסים משאירים אותם על איזה קרחון למות, כך הזקנים צייתו לגורל בגבורה. בתקופות של רעב הם היו מפסיקים לאכול, כדי לאפשר לצעירים לשרוד.

הבנק של גרמניה (Deutsche Bank) גם פרסם דו"ח דומה, וגם הוא משוכנע ש"דור הזהב", 2007-1982 הסתיים, הכול קורס. ב-400 השנים האחרונות, הנוסחה המנצחת לכלכלות מפותחות ולממשלות שלהן הייתה פשוטה: יותר אנרגיה, תפוקה, אנשים, אשראי, הבטחות. הנוסחה הזאת הפסיקה לעבוד, מחזור העסקים ירד לטמיון, היקף האוכלוסייה המקומית באירופה וביפן יורד, צריכת האנרגיה לנפש בעולם מפותח הגיע לרמתו הסופית, היקף ההלוואות במגזר הפרטי נופל, גם היקף התפוקה הריאלית במגזר הפרטי יורד.

הממשלה הפדרלית הוסיפה כהרגלה כסף ואשראי, הממשלה עצמה השתמשה ביותר כסף ואנרגיה. אבל הכלכלה לא הגיבה כמו קודם. הסיבה: אנשים לא כל כך צעירים ונמרצים כמו קודם, הם לא רוצים מכוניות חדשות ואופנה חדשנית. הם לא מהווים יותר מקור של שגשוג כלכלי, עכשיו הם הסיבה לקריסתו, הם מתבלים. עירוי חדש של אשראי נותן תשואות שליליות, והכול הסתיים. "יותר" – לא עובד יותר!".

ובכן, אני חושב שאנחנו נאלצים להודות, שחכמת הקבלה צודקת, האנושות מתפתחת בתוך האגו שלה שהבשיל, וכעת הבשיל יתר על המידה ודורש את החלפתו. הדרך הזאת של ההתפתחות הטבעית של האנושות, נקראת בחכמת הקבלה "דרך ייסורים". אבל ישנה גם דרך אחרת של התפתחות הכרתית, והיא ניתנת לניהול, "דרך תורה – אור". בהתפתחותנו תחת השפעתו של האור העליון, אנחנו משתנים לכיוון הנכון, מהר יותר ממה שהטבע מאלץ אותנו. ולכן, כשאנחנו משיגים את כוח הטבע המאלץ אותנו להתפתח, אנחנו מרגישים את עצמנו כל הזמן בעלייה, מתפתחים ללא כאבים, מהר, ואז רואים את עתידנו.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest