דף הבית / כללי / יום זיכרון לנופלים במערכות ישראל ופעולות איבה

יום זיכרון לנופלים במערכות ישראל ופעולות איבה

הגענו לארץ ישראל כעבור 2000 שנה, לאחר שעברנו שואה, השמדות ופוגרומים. חזרנו לאדמתנו ההיסטורית, כדי להקים כאן את המדינה שלנו, את המולדת שלנו, את העם שלנו, ועלינו לעשות כל מה שאפשר כדי שמה שעברנו לא יחזור לעולם.

המלחמות מתרחשות ואין להן סוף. רק מסתיימת מלחמה אחת, ומיד מתחילה ההכנה למלחמה הבאה. עלינו להבין כיצד נוכל להשיג שלום אמיתי, שלום כזה שכל העמים לא יחושו כלפינו שנאה ודחייה, יתחילו לקבל את המדינה שהוקמה על ידינו, כמדינה, יפסיקו לחשוב שאין לנו זכות קיום כעם, ככל אדם, כיהודי וכמדינה.

למה כולם סבורים, שעלינו להיעלם מעל פני האדמה? אנחנו צריכים להבין את הסיבה לכך, למען אלה שמסרו את חייהם למען קיום העם והקמת המדינה. אז יהיה לנו מובן, שאנחנו לא מבצעים את התפקיד המיוחד שלנו על פני האדמה, כי אנחנו עם מיוחד.

עלינו להיות עם ישראל. ועם ישראל, הוא עם שנוצר על בסיס של ערבות הדדית, קשר הדדי, ידידות, אהבה, איחוד, "כאיש אחד בלב אחד".

אם נהפוך להיות עם כזה, נצליח להקים מדינה שונה, לא כזו הדומה למדינות מערביות. היא תהיה מושתתת על יסודות רוחניים, ואז נוכל גם כעם וגם כמדינה, להראות דוגמה לכל שאר העמים והמדינות, שכל כך מחפשים דרכים לעתיד טוב יותר, אבל אינם יכולים למצוא אותו בלעדינו.

אנחנו חייבים להיות "אור לגויים", דוגמה עבורם. אני מקווה מאוד, שנבין ונבצע זאת. ואז באופן טבעי ייעלמו הסלידה והשנאה כלפינו, האשמה שאנחנו קיימים סתם ומביאים נזק לכל אומות העולם.

בואו נחשוב ונבצע יחד את ייעודנו למען אלה שמסרו את חייהם, כדי שאנחנו נתקיים היום.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 19.4.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest