דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / יום העצמאות: תחילת גאולתה של האנושות

יום העצמאות: תחילת גאולתה של האנושות

המקובל הגדול, בעל הסולם, החשיב את יום העצמאות של ישראל כחג קדוש, מפני שראה בו התחלה של הגאולה השלמה של האנושות ועלייתה עד לדרגת הבורא.

הערה: עבור רוב האנשים, החג הזה מגלם את עצמאותה של המדינה היהודית.

תשובתי: אין כזה דבר שמדינה יכולה להיות עצמאית לחלוטין. אנחנו רואים שכל העולם תלוי זה בזה, והאדם תלוי באנשים אחרים, כי הוא אינו יכול לחיות בפני עצמו. לכן אי אפשר לקרוא לקיום הגשמי שלנו עצמאי.

עצמאות יכולה להיות מושגת רק כשאתה נמצא במגע שלם עם אותם הכוחות שקובעים את הקיום שלך, ואתה יודע כיצד לנהל אותם. אז עוד אפשר לדבר על איזושהי עצמאות, למרות שהמושג הזה הוא די מותנה. אף אחד לא יכול להיות עצמאי! אפילו האבן תלויה בתנאים של הסביבה שמקיפה אותה.

העצמאות של האדם יכולה להתגלות רק כשהוא מרגיש את התלות המלאה, ומוצא בתוכה את האפשרות להיות עצמאי, זוהי הַכְוונה פסיכולוגית נטו. אם האדם נמצא בקשר נכון, טוב ונצחי עם כל הפרמטרים שמשפיעים ופועלים עליו, אז הוא נחשב לעצמאי. הוא לגמרי תלוי בהם, אבל מאחר והוא מתחיל לקבוע בעצמו את היחס שלהם אליו, אז הוא עצמאי.

נאמר ש"הבורא הוא טוב ומיטיב", במערכת שלו אין שום דבר שיכול להסב לנו נזק. אבל האדם בעצמו מזמין פעולות והשפעות שליליות בתוכו, מפני שהוא אינו תואם למערכת של הבורא. כלומר, כדי להפוך להיות עצמאי מעצמו, הוא צריך לתקן את עצמו ולהתאים עצמו לדרגת הבורא, כלומר להפוך להיות גם כן טוב ומיטיב. ואז שום דבר אינו מפחיד אותו, הוא נמצא בשדה של כוחות חיוביים. רק בצורה כזאת אנחנו עצמאיים! למצב הזה אנחנו צריכים להגיע.

יוצא, שמצד אחד זהו מצב של הידמות מלאה לבורא, תלות מלאה בו. אבל מצד שני, אנחנו מנצלים גם את התלות המלאה שלו בנו. כלומר אנחנו שווים איתו, דומים לו, מקושרים עימו לחלוטין! וזהו המצב של עצמאות מלאה.

מתוך התוכנית "שיחות על יום העצמאות", 2.4.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest