דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / יום העצמאות של ישראל 

יום העצמאות של ישראל 

שאלה: מדינת ישראל מציינת את יום העצמאות ה – 68 שלה, מדינה שהופיעה על חולות המדבר, שעברה מלחמות רבות במאבק על קיומה ועצמאותה. מה דעתך על הצלחותיה של מדינת ישראל בפרק הזמן הקצר הזה?

התייחסותי: תלוי מה מחשיבים להצלחה. אם נספור את ההצלחות על פי חידושים טכניים, טכנולוגיים ואחרים, אז הם באמת גדולים. יצרנו תשתית חקלאית נפלאה, אנו יכולים להאכיל את עצמנו, מייצאים המון מוצרי מזון חקלאיים. איננו תלויים במים שיורדים מהשמים או פורצים מתחת לפני האדמה, אנחנו מתפילים מי ים. במדינה שלנו נוצרו מערכות כבישים ומסילות רכבת נפלאות. יש לנו צבא חזק עם נשק טוב.

אבל כל זה אינו מבטיח את עצמאותנו. היום בעולם עצמאות לא מבוססת על כוחה של המדינה, על הביטחון הפנימי הטכנולוגי, הכלכלי והפוליטי שלה. היום כל מדינה תלויה בכל העולם. העולם המודרני, הוא עגול, גלובלי, כפר קטן, לכן אם אנחנו רוצים להיות עצמאיים, לא דרושה לנו עצמאות מאחרים, אלא יחסים טובים עם כולם. היום אי אפשר להתחפר באיזו עמדה ולומר, יש לי פצצה גרעינית ולכן אני לא תלוי באף אחד. בזמנינו זה פשוט מאוד לבודד מדינה ולגרום לכך שהיא "תיפול על הברכיים". לכן את העצמאות צריך לבדוק לפי היחסים הטובים עם יתר המדינות, ולא לפי הכוח. המושג עצמאות הפסיק לסמל עצמאות אישית. תחת מושג זה מתכוונים לעצמאות גלובלית. אפשר לדבר על כך שאנחנו קיימים כמדינה נפרדת, אבל מדינת ישראל איננה עצמאית עדיין.

שאלה: אז מה אנחנו חוגגים?

תשובתי: אנחנו חוגגים את יום הולדתה של המדינה. ולא שום דבר אחר.

שאלה: אבל העולם שבו אנחנו תלויים ברוב המקרים מכוון נגדינו.

תשובתי: למרבה הצער זה תלוי בנו. אנחנו המדינה היחידה בעולם, שהעצמאות שלה תלויה בה עצמה, ואילו כל יתר המדינות תלויות זו בזו ובו זמנית גם בנו. זה הדבר המדהים ביותר! לכן, אם אנחנו רוצים להיות עצמאיים, אז עלינו להתאחד בתוך המדינה, כדי להראות דוגמה לכל העולם. ברגע שהאנושות תראה זאת, היא מיד תתחיל ללמוד את הדרך לאיחוד מאיתנו, ונהפוך להיות "אור לגויים". במקרה כזה, שום דבר כבר לא יאיים עלינו. ואילו כעת, לפי התגובות שאנחנו שומעים מכל הצדדים ומכל המדינות, אנחנו רק גורמים להם לרע. אנחנו מהווים
מקור של רע לכל העולם!  כי במערכת הכללית של העולם, ישראל מהווה את החלק המרכזי במערכת, ומה שקורה לישראל, משפיע על כל השאר. אם אנחנו נמצאים ביחסים רעים בינינו בתוך המדינה, אז אנחנו מעבירים את אותו מצב לכל העולם, ובכל העולם שוקעים לפירוד, מריבות וסתירות זה עם זה. כל עוד אנחנו לא נתאחד, העולם לא יוכל להתאחד, וכל העמים יאשימו אותנו בכל הצרות שלהם. מאחר והאגו כל הזמן גדל, אז עם כל שנה שחולפת אומות העולם יתייחסו אלינו יותר ויותר גרוע. הייתי מאחל לעם שלנו שיבין מי אנחנו, ושבאיחוד שלנו תלויים לא רק העצמאות והשגשוג שלנו, אלא גם השגשוג והעצמאות של כל אומות העולם, והיחס הטוב שלהם כלפינו.

אני מברך אתכם שנזכה לחגוג בעתיד יום עצמאות אמיתי!

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 09.5.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest