דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יום הכיפורים והכפרה שבכל נשמה

יום הכיפורים והכפרה שבכל נשמה

 

מטרתו של כל התהליך שאנו עוברים היא גילוי הבורא. ואנחנו מגלים אותו מתוך המעשים שלו עלינו ("ממעשיך הכרנוך"). ולצורך זה הבורא בורא מערכת, בורא חוקים שלפיהם היא קיימת ופועלת, ובורא את האדם בתוך המערכת הזאת. 

ולאחר מכן הוא מתחיל להניע את האדם ואת המערכת שבה האדם נמצא. והאדם צריך להקשיב להשפעתו של הבורא, למה שקורה בתוכו עצמו ומחוץ לו, כי כל זה הוא תנועותיו של הבורא. "אין עוד מלבדו". 

ואם האדם מסכים שהכול מגיע מלמעלה, מהבורא, אז הוא מתחיל להיות רגיש לכל מה שקורה בתוכו ובסביבה שלו, בצורה שבה היא משפיעה עליו. בצורה כזאת האדם משתדל להבין את מה שהבורא רוצה לגלות לו. 

כשהאדם מנסה לברר את כל הפעולות: הרעות והטובות, הקרובות לאדם והרחוקות ממנו, המורגשות על ידו כטובות או רעות – הוא מתחיל לפענח את התוכנית של הבורא כלפיו. ואז הוא מגלה את כל התהום שנמצאת בינו לבין הבורא, את ההופכיות של מחשבותיהם, ואז מתחילים להתגלות לו שני ההפכים, זה לעומת זה. 

מצד אחד, הוא מרגיש איך הוא היה רוצה לנהוג לפי הטבע שלו. אך מאחר והוא כבר גילה שכדאי ללכת אחרי הטבע ההפוך, הוא מבין שכדאי לו לפעול אחרת. בצורה כזאת הוא מגלה בתוכו את הרשעים, המחשבות הזדוניות. 

אבל הוא שמח מזה! כי ככל שהוא יגלה יותר עוונות בתוכו, ככל שהוא ישקיע יותר מאמצים ויגיעה כדי לגלות אותם – כך הוא יתקרב יותר לתפילה אמיתית, כלומר לבקשה לתקן אותם. והבקשה לתיקון נקראת "כפרת העוונות". 

לא צריך שהמחשבות הזדוניות ייעלמו, אבל הן צריכות "להתמתק". כלומר אנחנו צריכים לרכוש כוונה חדשה על כל הרצונות האגואיסטיים שלנו, שהופכים עכשיו להשפעה

גילוי החטאים והעוונות מתרחש בעזרת אור גדול, אור החכמה, שמאיר לאדם ומציב אותו בפני העובדה, עד כמה הוא רע והפוך מהבורא. ואז, בהתאם ליגיעה שלו, הוא ייגש לתיקון. 

כל התיקונים, כמו גם כל העוונות שלנו, גם הם עבודתו של הבורא. ובסופו של דבר, כל העוונות ותיקונם, כל האור שאנחנו מושכים לבירור הרע ולתיקונו, אור הדבקות – כל זה רק כדי לעשות נחת רוח לבורא. משמע, שדרך גילוי העוונות וכפרתם, האדם מגיע לחיבוק עם הבורא, ואחר כך לדבקות בו. 

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 06.10.2011 

 ידיעות קודמות בנושא:
לא לפגר אחרי לוח השנה של התיקונים
ליד שער התפילה
זמן תשובה – ʺסליחותʺ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest