דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / יום הזיכרון לחללי צה"ל

יום הזיכרון לחללי צה"ל

המדינה מציינת היום את יום הזיכרון לחללי צה"ל. בימים אלה המצב בגבול רצועת עזה ממשיך לעורר דאגה,  חילופי אש התחדשו, כל פעם מתגלות מנהרות חדשות. אם להאמין להתבטאות האחרונה של מפקד פיקוד הדרום, האלוף אייל זמיר, חמאס מתכונן למלחמה הבאה, קיים סיכוי למהלך אירועים כזה. מיום הכרזת המדינה 23,447 חיילים מסרו את חייהם למען קיומה של ישראל. האם נוכל להקפיא את המספר הזה, לעצור את גידולו?

תשובתי: לא, מפני שאיננו נוקטים בשום אמצעים קונקרטיים קיצוניים כדי לעצור לא רק את המלחמות בעולם, אלא גם את ההידרדרות של האנושות למלחמת עולם חדשה. כל זה נמצא בידיו של העם היהודי, במיוחד של העם שהתאסף כאן, בישראל. לשם כך עלינו להתאחד בינינו. למרבה הצער, בעניין זה אנחנו העם הכי עקשן, קשה עורף, שלא רוצה להתאחד. עד היום אנחנו מתנהגים כאוסף של פליטים ממדינות שונות.

הערה: אבל הצבא שלנו נחשב לאחד הצבאות המלוכדים והפטריוטים שבעולם.

תשובתי: אין לזה שום קשר עם אותו ליכוד שעלינו למצוא בינינו ולגלותו. מדובר על איחוד שעליו נאמר בתורה "ואהבת לרעך כמוך", כלל גדול בתורה. עלינו להשיג דרגת איחוד זו במסגרת העם כולו, או לפחות להתחיל בתנועה לקראתו. אם נתחיל לעשות תנועות כלשהן לקראת זה, אז מיד נתחיל להרגיש שינויים לטובה גם בעם שלנו וגם ביחס של אומות העולם כלפינו. אנחנו יכולים פשוט לבדוק זאת על עצמנו. ואם לא נעשה זאת אז מיום ליום נרגיש יותר ויותר מפורדים, גסים, לא בטוחים בתוך הגבולות הפנימיים שלנו.

שאלה: ממה צריך להתחיל, מכלֵי התקשורת, מבתי ספר?

תשובתי: מקביעת קו מנחה כלל עממי בפריסה ארצית של חינוך העם באותה רוח שבה הוא נוסד על ידי אברהם לפני 3500 שנה בבבל העתיקה, והתקיים עד לחורבן בית המקדש השני, כשנפל מאהבה לשנאה שבה הוא נמצא עד היום. עכשיו עלינו שוב לעלות עד לדרגת אהבה, טוב לב, הבנה שאנחנו משפחה אחת, להיות "כאיש אחד בלב אחד", כלומר לחזור לְמה שמונח ביסודו של העם שלנו. אנחנו שונים מעמים אחרים, להם מספיק פשוט לחיות יחד זה עם זה. אין לנו יסוד ביולוגי משותף, כמו למשל לאנגלים, לצרפתים וכולי. לכן, ברגע שאנחנו מאבדים את האיחוד בינינו, אנחנו מיד מתפוררים ומתפזרים ומתחילים לשנוא זה את זה. יתרה מכך, בעם שלנו מופיעים אנשים, שהופכים לאנטישמים העיקריים בעולם. לכן אנחנו חייבים להתחיל באיחוד. כך אומרת חכמת הקבלה, ורק באופן כזה נציל את עצמנו ונעצור את מניין החיילים ההרוגים.

הערה: אם מדובר במדיניות ממשלתית, אז קשה מאוד להשוות את אותם רעיונות טובים ונפלאים, שעליהם אתה מדבר, עם המנגנון הקשוח של מדיניות הממשלה.

התייחסותי: כן, אבל הממשלה צריכה לקחת זאת על עצמה, והעם צריך לחייב אותה, וכולם יחד צריכים להתחיל לעסוק בחינוך ברוח של אחדות, מבלי לחכות להחלטות ממשלתיות. זו חייבת להיות רשת רצינית מאוד, שתעסוק בחינוך עממי, בכך שתלמד את כל החברה לחיות ביחסים הדדיים טובים. היא כבר ישנה, אנחנו משתדלים ליצור אותה ומקבלים תגובות מאנשים. למרות שאנחנו רואים תוצאות טובות, זה עדיין מעט מאוד. בוודאי שאנחנו משתדלים באופן כזה להשפיע על הממשלה, משתתפים בבחירות, עושים כל מיני פעולות אפשריות, כדי להגשים את הרעיון שלנו בחיים. אבל ללא לחץ על הכנסת מצד העם לא יהיו שום תזוזות .

שאלה: האדם שקורא זאת יכול לעשות משהו לכיוון המגמה הזאת?

תשובתי: רק אם הוא יגיע ללמוד בקורסים לפי שיטת החינוך וההשכלה האינטגרליים. אנחנו מזמינים את כולם, תבואו, תתעניינו, נעבוד יחד ומיד נרגיש שינויים לטובה מצד כל העולם כלפי ישראל.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 9.5.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest