דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / יהדות רוסיה בישראל: מימוש אמיתי

יהדות רוסיה בישראל: מימוש אמיתי

שאלה: כשמדברים על המערכת הכללית, נשאלת השאלה: למה המערכת הזאת הביאה לישראל מיליון יהודים מרוסיה? מה הם צריכים לעשות פה? האם הם הגיעו לכאן רק כדי לתרום להתפתחות של טכנולוגיות מתקדמות, רפואה וכדומה?

תשובתי: גם בשביל זה, אי אפשר לנתק התפתחות פיזית, תרבותית וטכנולוגית מהתפתחות רוחנית. זה הכול התגלות של תנועה יחידה קדימה אל מטרת הבריאה. מצד אחד, יהודיי רוסיה נבלעו בחברה, הם חדרו לכל התחומים שלה ותפסו מקומות די רציניים בחברה הישראלית. מצד שני, האדם לא יכול להתפתח רוחנית אם הוא לא מרגיש תמיכה מצד החברה, והחברה היום עוברת מהפכה פנימית, עימות פנימי, השתחררות פנימית. לכן אני חושב, שאותו החלק הרוסי של החברה הישראלית, שהגיע לכאן והתפזר בפינות של המדינה הקטנה שלנו, לא מימש את עצמו.

הערה: למרות שהיהדות הרוסית מתבטאת במשפחה, במקצוע ואפילו בפוליטיקה, מורגש בה חוסר מימוש פנימי מוחלט: באו לארץ הזאת, כאילו חיים ולא חיים. בקרב הצעירים יש דיכאון וסמים. נוצר הרושם שאין קרקע מתחת לרגליים.

תשובתי: בעיקרון, המצב הזה אופייני לא רק ליוצאי רוסיה, אלא גם ליוצאי מדינות אחרות. זה מהדהד בין כל מי שחי כאן. הרגשת חוסר מימוש, זמניות, חוסר ערכיות, נובעת מהשורש הרוחני שלנו, מאחר ובארץ הזאת יכול להתקיים רק עם ישראל, אבל באותו פורמט בו אנחנו יכולים להיקרא עם. לשם כך הוא צריך להיות מאוחד, מקושר בינו לבין עצמו בהרגשה פנימית של אחדות, כמו במשפחה אחת.

היום העולם נמצאים בקיפאון, בשפל, מפני שאיננו מקבלים את ההזנה הרוחנית הנחוצה לו. ואנחנו אשמים בזה. כאן מושרשת סיבת האנטישמיות, מפני שאנחנו לא מביאים לעולם את מה שהוא כבר מזמן רוצה לקבל. היהודים בעצמם לא יודעים מהו תפקידם. לכן המקובלים צריכים להסביר להם את הסיבה של כל הבעיות שלהם. אנשים צריכים לקבל את שיטת האיחוד ולהיווכח, שזה דווקא מה שהם צריכים כדי ליצור עם ומדינה ולהציב את עצמנו בדרגה שכל העולם יקבל מאיתנו גם אידיאולוגיה, גם פילוסופיה, גם מדע וגם תרבות.

כשהם יגלו ויידעו שמוצעים להם מנופים של ניהול העולם, אז הם ימצאו את עצמם בזה, ויבינו שהם לא קיימים כדי להיות רופאים, פרופסורים ומהנדסים. כי באותה המידה שאנשים יעלו מעל לטבע שלהם ויארגנו אותו מחדש בצורה נכונה בהתאם להבנה ולראייה שלהם, אז הריקנות הפנימית שלהם תתחיל להתמלא בעבודה רוחנית ונצחית, אין סופית ומושלמת. וזהו המימוש האמיתי של עם ישראל. אבל אם לא נגלה את אפשרות המילוי הזאת ואת החובה שלנו כלפי עצמנו וכלפי כל העולם, נגיע למצב של עימות פנימי, חושך, נשקע בסמים בשנאה הדדית עוד יותר גדולה ובפירוד ופיצול, שנהפוך לטרף קל לאותם הטורפים שמסתובבים סביב הגבולות שלנו.

אני מקווה, שהמסה העיקרית של העם בכל זאת תראה שחכמת הקבלה מגלה לאדם את מערכת הבריאה האמיתית. והעיקר, היא נותנת לו בידיים מנופים לניהול הבריאה. יחד עם זאת, חוסר המימוש הפנימי של האדם, אותו הוא מרגיש למרות שהוא עובד ולומד, מקבל כאן את המילוי שלו, מפני שמצד אחד, הוא מגלה את מערכת ההנהגה של העולם שלנו, ומהצד השני, נכנס לתוך המערכת הזאת ויכול להשתתף בה בצורה פעילה. דווקא בזכות זה האדם מגלה שכך אפשר לפתור לגמרי את כל הבעיות שלנו, כולל גם את הבעיות הכלל עולמיות, שכמו שאנחנו רואים אינן נפתרות ברמת העולם שלנו.

אנחנו צריכים להיכנס לתוך המערכת הזאת ולהשתתף בה, כי רק בעזרת האדם שנמצא בעולם שלנו ובמערכת ההנהגה העליונה, אפשר להביא את כל הבריאה לאיזון.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "על החיים שלנו", 7.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest