דף הבית / אקטואליה / טראמפ נגד המערכת המשפטית

טראמפ נגד המערכת המשפטית

הערה: הנשיא דונלד טראמפ יוצא נגד המערכת המשפטית של ארה"ב, שחסמה את ההוראה שלו על איסור כניסה של אזרחים משבע מדינות מוסלמיות לארה"ב. הוא כתב בטוויטר: "אני פשוט לא יכול להאמין ששופט העמיד את מדינתנו תחת סכנה כזו. אם יקרה משהו, תאשימו אותו ואת המערכת המשפטית. בני אדם זורמים בזרם בלתי פוסק. זה רע!".

תגובתי: קודמו, הנשיא לשעבר אובמה פתח את הכניסה של המוסלמים לארה"ב, שבעקבותיה קרוב לעשרה מיליון מוסלמים היגרו לארה"ב. יכולות להיות לכך השלכות רעות.

הערה: אבל בארה"ב נערכות הפגנות של האזרחים נגד האיסור על כניסתם…

תשובתי: בהפגנות משתתפים בני אדם שנקנו וכוונו לזה, מפני שבמשך 30-40 השנים האחרונות כלי התקשורת גרמו לניוון ו"טשטוש" של העם, ולכן בני אדם כבר לא יודעים דבר, לכן הם הולכים בנחישות פנטית נגד טראמפ. הם לא מבינים, שטראמפ הוא נציג של תנועה חדשה שהבשילה בתוך ארה"ב, הכוללת את רוב האוכלוסייה שהבינה, שאי אפשר להשאיר את המדינה תחת חסותם של הליברלים. למרות שאנחנו רואים שאותם "ליברלים" מוכנים להשמיד את כל מי שלא תומך בהשקפתם.

מחצית העם רוצה דבר אחד, והמחצית השנייה רוצה דבר אחר. הדמוקרטים ניצלו את ההזדמנות שהייתה להם, אז למה הם לא רוצים עכשיו לתת לחצי השני לנהל את המדינה, אם כך נהוג על פי החוקה? היכן הפלורליזם שלהם? פלורליזם זה ריבוי דעות, כאשר אפשר להביע כל דעה. התברר, שיש גם דעה אחרת שצריך לתת גם לה מקום, אבל הם לא רוצים. האם הם פלורליסטים, ליברלים, דמוקרטים?! לחלוטין לא! יוצא, שהם דומים לפשיסטים. הם קנו את כל כלי התקשורת. האם זו דמוקרטיה? במה אפשר כאן להתפאר?! זה מביש! הרי אפשר וצריך להעביר הכול דרך הפרלמנט, דרך המערכת המדינית ואם לא, אז זה נגד החוק.

שאלה: כמקובל, אתה בעד מערכת טבעית מאוזנת, איזה פתרון שוויוני יכול להיות כאן?

תשובתי: קיים פתרון שוויוני מוחלט: בנוסף ל"מנוף" שמאלי, צריך להופיע "מנוף" שני, ימני. נכנה את שני הצדדים האלה בשמות מותנים אלה. ישנם מפגינים, וישנו, נניח טראמפ, למרות שהוא מייצג מיליוני אמריקאים, כולל אזרחים בעלי עוצמה, שאין להם נטייה לאלימות כלפי אחרים, לכן הם הצביעו בשקט ובשלווה ושוב כביכול לא שומעים אותם.

מערכת מאוזנת כאשר קו ימין, שאותו מוביל טראמפ, עולה ביחס ישר לקו שמאל (דמוקרטים), כדי ששני הקווים יהיו שווי ערך ואחר כך יתחילו לבנות ביניהם קו אמצעי, מצב ממוצע. בדיוק כפי שבטבע קיימים מינוס ופלוס, עליהם להתחבר למנגנון אחד וליצור בו חיים, אז יזרמו החיים במחזוריות בחברה שאליה מחוברים הקווים ימין ושמאל, והם יעבדו בשיתוף.  צריך ללמד זאת את החברה ואת המנהיגים, מפני שזה לא נמצא לא אצל טראמפ ולא אצל סארוס שמגלם את קו שמאל, ולא אצל אחרים. כולם יצטרכו ללמוד. אבל תחילה, כעת הזמן הוא של טראמפ.

בקו נפרד אין חיים אלא רק בחיבור ביניהם. מה גם שבנפרד שני הקווים האלה הופכים היום לפשיסטיים. נציגים של צד אחד מאיימים: "טראמפ יביא לפשיזם!" והם עצמם לא? אנחנו רואים את התוצאה. דווקא כל הניאו-ליברלים, פלורליסטים ודמוקרטים של היום מולידים קו ימין קיצוני יותר, הם מולידים את הפשיזם.

הערה: כלומר,  הדרך היחידה זו הדרך של קו אמצעי.

תשובתי: כן. אבל כעת צריך שקו ימין יוקם ויתייצב ואחר כך ללכת לעבר קו אמצעי. לשם כך עלינו להגיע לאיזון כלשהו ללמוד ולעבוד ביחד, כפי שפלוס ומינוס עובדים עבור מנוע אחד ומסובבים אותו. כך זה צריך להיות.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 6.3.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest