דף הבית / אקטואליה / טראמפ ייצור את האדם החדש

טראמפ ייצור את האדם החדש

הערה: הנשיא הנבחר החדש של ארה"ב, דונלד טראמפ, עוקף את כלי התקשורת ופונה ישירות לעם מתוך טוויטר, פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות. על פי הדיווחים האחרונים הוא רוצה להפריד את ארה"ב מכל ההסכמים שעליהם חתמה עם אסיה, עם סין ועם מדינות אחרות. הוא מתכוון לעסוק בארה"ב ורק בארה"ב, כדי לתת לאזרחים חינוך חדש ושונה מזה שגדלו עליו בקדנציה של אובמה.

התייחסותי: אובמה רצה להפוך את ארה"ב למדינה מוסלמית, זו היתה מטרתו העיקרית. הוא הכניס לארה"ב כמה מיליוני מוסלמים ורצה לתת להם אזרחות, אך לא הספיק. הוא אף הספיק להחדיר כמה מוסלמים קיצוניים לתוך המנגנון המדיני. טראמפ הבטיח "לנקות" את ארה"ב מהם.

שאלה: האם אתה בוחן זאת כתסריט שתוכנן וחושב מראש?

תשובתי: בוודאי! אין לי כל ספק בכך. גם טראמפ מבין זאת ופועל לכיוון אחר לחלוטין מאובמה. מעכשיו הכול יתחיל להתנקות בהדרגה והמדיניות של ארה"ב לא תהיה מכוונת יותר ל"שרוף את הכול" בשם האסלאם המשתלט. הרי כל המזרח התיכון עלה בלהבות כדי שכמה שיותר פליטים יציפו את אירופה, זו הייתה המדיניות של אובמה, כך הוא פעל בלוב ובכל מדינות המזרח התיכון. מצבו של טראמפ קשה, מכיוון שהוא מתמודד עם מדיניות ניאו-ליברלית קיימת שעליו להחליפה במלואה: את הייצור, את המערכת הפיננסית, את הבנקים, הכול. קשה לתאר כיצד יצליח בכך, מפני שאת הייצור ובמיוחד את התעשייה הכבדה, הוא לא יוכל להחזיר לארה"ב.

על טראמפ להבין, שמערכת הייצור העולמית בעתיד תיבנה על "ייצור בני אדם". רוב בני האדם שהיו מובטלים זמן רב הצביעו בעדו ועליו יהיה להצדיק את בחירתם בכך שיספק להם תעסוקה, וידאג שיהיו מסופקים בחייהם. הסיפוק לא יהיה תלוי בשכרם אלא בשינוי דעת החברה. בפני טראמפ עומדת משימה להפוך את המרחב האמריקאי העצום, שבו עד לא מזמן שלטה תעשיית הפלדה שמכונה "החגורה החלודה של ארה"ב", לבית חרושת עצום ל"ייצור" בני אדם באמצעות חינוך. המשמעות היא לתת להם עבודה בצורת השכלה וחינוך. יהיה עליהם לעסוק בכך במשך רוב שעות היום, והחברה החדשה תתייחס לעיסוק הזה כמקום העבודה שלהם. כאשר בני אדם לומדים כיצד להיות מקושרים ביניהם בקשרים טובים ומשתוקקים לזה, הם מעוררים ומושכים על עצמם השפעה טובה של הסביבה המקיפה אותם. החברה הופכת להיות טובה, חזקה ומקושרת הדדית. החברה האמריקאית זקוקה לזאת יותר מכולם, מפני שאין שום סולידריות בין חלקי החברה השונים, וכל אחד פועל בה כאינדיבידואליסט, לטובת עצמו בלבד.

עלינו רק להציג בפניהם את האפשרות הזו ולהסביר להם שזה כל מה שעליהם להשיג, כמו שמסבירים לעובד במכרה פחם או במכרה עופרת, שממנה מייצרים אחר כך מתכת, מכונות, מכוניות וכדומה. כלומר כל היגיעה היום היא בדרגה אחרת, בדרגה של "עיבוד האדם". במילים אחרות, צריך "להיכנס" לתוך האדם, לשתול בו "ניצנים", יסודות קטנים של תוכן פנימי, "לטהר ולהתיך" אותם מחדש, ואז להרכיב מהם חברה אחת יחידה. אז, האנשים יהיו מסופקים אפילו משכר המינימום שיתחילו לקבל עבור הלימוד, שלמעשה מהווה את תחילתה של העבודה ליצירת האדם החדש והחברה החדשה. זה מה שארה"ב צריכה לעשות.

תקופת הקפיטליזם והניאו-ליברליזם הסתיימה וכעת הגיע השלב החדש, שלב יצירת "בני אדם" על בעיותיהם השונות, כולל סמים. אם נתחיל לבנות מחדש את החברה, נגלה מקורות עצומים של כל טוב, של עושר עממי ומדיני, ויחד עם זאת נימנע מכל הבעיות הקיימות היום בעולם. לכן, יש להתחיל כבר לשלב את כולם בלימודים של "חינוך אינטגרלי", על ידי תוכניות מדיניות מובְנות. רק אלה שילמדו בקורסים האלה, באוניברסיטאות העממיות, יתחילו לקבל קִצבה. באופן זה הם ייאלצו לעבוד, זו תהיה העבודה שלהם, עבודה על עצמם.

לאנושות אין ברירה אחרת. כל הפתרונות שינסו לבצע במערכת הבנקים, מערכת הפיננסים, ובמיוחד בענף התעשייה, לא יצליחו. אנחנו חייבים ללכת בדרך אחרת ולא ללכת "ראש בראש" עם אלה שמחזיקים בידיהם את הכסף והנשק, אלא רק דרך הנהגת מערכת חינוך אחת שמחייבת את כולם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 23.11.2016

 

One comment

  1. חשוב מאוד, להביא את המאמר לעיל לידיעת טראמפ הנשיא החדש של אמריקה. להעתיק לאתר שלו וגם לתרגם לאנשי חצרו.
    ודאי הוא יקח זאת ברצינות.
    בהצלחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest