דף הבית / אקטואליה / טיפול שורש במחבלים

טיפול שורש במחבלים

כשפיגוע רודף פיגוע, כדאי להתבונן בדברים יותר לעומק. מה יכול כל אחד מאיתנו לעשות, כדי לעצור את הטרור מן השורש? הכירו את המתכון היהודי הסודי לשליטה במתרחש בעולם כולו.

במציאות הישראלית, די קל למחבל להיכנס לחנות, לקנות סכין או מברג, ולחפש את מי לדקור. כתוצאה מכך, אין ביכולתנו לשלוט במתרחש. בנוסף לכך, אם ננסה להקשיח קצת את התגובות שלנו מול הערבים, מייד יקומו כולם נגדנו. ובעולם מקושר כל כך, איננו יכולים להרשות לעצמנו להיכנס לבידוד בינלאומי. מה עושים? מוכרחים להתחיל לחשוב מחוץ לקופסה.

למה שונאים אותנו?

"אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל" (תלמוד בבלי, מסכת יבמות).

גדולי האומה מסבירים שאנחנו מחזיקים בידינו את המפתח לאושרם של כל בני האדם. אנחנו המקור לכל מה שמתרחש בעולם, הן לטוב והן לרע. רוצים או לא, מבינים זאת או לא, אין זה משנה בכלל את מבנה המציאות. עם ישראל הוא מרכז העולם.

"ישראל, עשה אותם הקב"ה, לב של כל העולם. וכך הם ישראל בין שאר האומות, כמו לב בין האיברים. וכמו שאיברי הגוף לא יכלו להתקיים בעולם אפילו רגע אחד בלי הלב, כך כל העמים אינם יכולים להתקיים בעולם בלא ישראל". (ספר הזוהר, פרשת פנחס).

אם טוב בעולם, זה בגללנו. אם רע בעולם, זה בגללנו. אנחנו יושבים על השיבר וקובעים מה זורם בצינורות. שלום, פריחה, התפתחות, חיבור, אהבה. או להפך. אם היחסים בינינו הישראלים גרועים, העולם מתמלא בדברים רעים. כתוצאה מכך, אנשים גונבים, מקללים, הורסים, הורגים זה את זה. בכל מקום פורצת שנאה, מלחמה, עוני, אי צדק. ואז הזעם מופנה כלפינו, ומתבטא בכך שכולם קמים עלינו.

תיקון כיוון

בפנימיותה של התורה שלנו, בחכמת הקבלה, טמונה השיטה לתיקון הרע שטבוע במין האנושי. אומות העולם מרגישות זאת באופן בלתי מודע, ולכן כולם שונאים אותנו. אבל אנחנו עצמנו, כלל איננו מודעים לכך שאנו מחזיקים במפתח לאושר העולמי. ובינתיים, הלחץ גובר.

כיום אין לנו ברירה, אלא לגלות את השיטה ולתקן את עצמנו. רק כשאנחנו נתקן את היחסים בינינו, משנאת חינם לאהבת אחים, מדחייה ופירוד לקרבה וחיבור, מעל כל חילוקי הדעות והשוני, גל הטרור יירגע.

כל מה שקורה בינינו, מוקרן אל העולם, וחוזר אלינו כמו בומרנג. כשבינינו יש שנאה, היא חוזרת אלינו מבחוץ פי כמה וכמה. וכשבינינו תהיה אהבה, העולם יאהב אותנו בחזרה יותר מכולם.

חוסן לאומי פנימי

"עיקר המגן בפני הפורענות הוא האהבה והאחדות. וכאשר יש בישראל אהבה ואחדות ורֵעות בין זה לזה, אין מקום לשום פורענות לחול עליהם" (ספר "מאור ושמש").

אומרים שהצבא שלנו בין החזקים בעולם, וחיל האוויר הישראלי הוא הטוב מכולם. אבל כוחות הביטחון שלנו לבדם, לא יוכלו לפתור את בעיות הביטחון מן השורש. רק שיפור היחסים בינינו יוכל להרגיע את כל שונאינו מבפנים.

אם נלמד לחיות כאגודה אחת, אם נתחיל להרגיש שכולנו אחים שונים במשפחה אחת, נחייב בכך את שונאינו להשתנות לטובה. אם אנחנו נהיה טובים זה לזה, נחייב אותם להיות כאלו גם כן. גם אם לא נאמר להם מילה, כוח חיובי פנימי יזרום מאיתנו כלפיהם, באותם צינורות שמחברים בין כל הפרטים שבמציאות.

הדומם, הצומח, החי ובני האדם, כולנו פרטים בתוך מערכת הטבע האחת. רשת קשר מחברת בין כל בני האדם, ואנחנו אלה שקובעים מה שקורה בה. הדבר דומה למכשיר גדול מאוד, שבנוי ממערכות רבות שנשלטות כולן על ידי רכיב קטן. המוח של המכשיר. כך אנחנו הישראלים, רכיב קטן בתוך הגוף האנושי, אבל שולט בכל חלקיו האחרים.

הכול תלוי בנו. אם נלמד להתחבר ולהתייחס טוב זה לזה, נחייב את העולם כולו להתקרב לאיחוד. בכך נביא שלום עלינו ועל כולם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest