דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / טיסה בכדור פורח אל החופש!

טיסה בכדור פורח אל החופש!

שאלה: מה זה אור החסדים ואיך ניתן ליצור אותו?

תשובתי: בעזרת האור המקיף המחזיר בתשובה, אני מפתח את הנקודה שבלב, היא הופכת עבורי לתנאי להשפעה שלי לבורא. אני מקבל יכולת כזו. אור החסדים נותן לי חופש מהאגואיזם שלי, ואני מתעלה מעליו! כאילו שקיבלתי פתאום איזה כדור פורח שמעלה אותי מעל לאדמה ואני יכול לעוף!

אור החסדים הוא אור הבינה, אור החופש. אני הופך להיות חופשי מהרצון האגואיסטי שלי, כאילו שיוצא מעבדות מצרים ומשתחרר משליטתו של האגו. אני עולה מעליו, והוא אינו לוחץ עליי יותר. שום תכונות אגואיסטיות אינן שולטות בי יותר, מקודם הן הכריחו אותי לגנוב, לשקר ולמשוך הכול לעצמי, אני מתנתק מהן והופך להיות חופשי! אני מביט על כל העולם ועל עצמי מלמעלה, כך שמרחף באוויר. זה החופש שנותן לי אור החסדים.

אור החסדים מתפשט לא לגובה אלא לרוחב, מפני שאינו תלוי בדרגות של הרצונות. זה כמו "נשמה רחבה": "בבקשה, אני מוכן להשפיע לכולם, אינני תלוי ברצון לקבל שלי. קחו את כל מה שיש לי, לא חבל לי על כלום! אני מחובר עם הבורא, אני נמצא בברית עימו ולא מרגיש שום הגבלות מהאגואיזם שלי. הוא אינו שולט עליי יותר". אם האדם יוצא עד כדי כך מהאגואיזם שלו, בכך שעולה באור החסדים, הוא משחרר את עצמו משליטת מלאך המוות בכך שעולה מעליו.

מתוך שיעור על ביאור למאמרו של הרב"ש "פתיחה לחכמת הקבלה", 07.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בדרך אל האמונה
האם ציפית לישועה, לאור החסדים?
על הדרך שבה ניתן לגלות את האור העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest