דף הבית / אקטואליה / טיהור מים ברצועת עזה

טיהור מים ברצועת עזה

שאלה: מחסור כרוני בחשמל הביא לכך שמערכת טיהור המים ברצועת עזה ניזוקה. כתוצאה מכך הפלשתינאים מזרימים שפכים לים, מי ביוב מזוהמים הגיעו למאגר שמספק מים להתנחלויות באזור הגבול של חוף אשקלון. אקולוגים אחדים מכנים את המצב כקרוב לאסון אקולוגי. אנחנו לא יכולים לבודד את עצמנו מעזה, לא מהטילים ולא מבחינה אקולוגית. מה עלינו לעשות?

תשובתי: התורכים רצו לבנות באזור הזה תחנת חשמל, הרי זהו אזור גדול עם מבנים נהדרים, בריכות שחייה, חופים וחיים שם מיליון וחצי בני אדם, בוודאי שעליהם לקבל את כל הדרוש. הם לא יכולים להסתדר בעצמם מפני שהם מכוונים לגמרי למלחמה מתוך שנאתם לישראל. מלבד זאת, בכך שסיפקנו להם במשך שנים רבות מידי תוצרת ומשאבים בחינם, הרגלנו אותם לכך. על הנייר הכול נכנס ל"חוב" שלהם כביכול, אבל הם לא מתכוונים לשלם, לכן הם לא עושים שום דבר.

בזמן שאנחנו עסקנו בבניית מפעלי טיהור מים, טיהור של שפכים, כך שבכל מקום בארץ יש לנו מספיק מים לכל המצבים שיכולים לקרות בחיים (מצב שאיננו קיים באף אחת מהמדינות באזור), הם לא ממש דאגו לעתידם, זו אשמתנו מפני שהרגלנו אותם לכך. העברנו להם את בארות המים ואת כל מה שנוצל על ידינו בתחילת דרכנו באזור, והם הזניחו הכול. מי הים הגיעו לכל המערכות הללו והם התמלאו במלח ועכשיו לא ניתן לנקות אותם. מה הם יעשו עכשיו? יסבלו. מה אנחנו נעשה? גם נסבול, מפני שעלינו להתנהג אחרת אבל במקום זה אנחנו נספק להם מיליוני ליטרים של מים בבקבוקים.

עלינו לנהל מדיניות תקיפה בכמה שאפשר ולעשות הכול לפי עקרונות אחרים, לפחות להגיש מסמכים דרך ארגונים בינלאומיים, להגיש תביעות, לפנות לבית משפט, להעביר את הנושא בצורה רצינית למסלול משפטי. צריך "ללחוץ" עליהם, לבקר את הצורה שבה הם מנהלים את המשק שלהם ואת העובדה שארגונים בינלאומיים נותנים להם כסף להתחמשות ולא לציוד הומניטרי.

שאלה: איך אתה רואה את הפתרון של הבעיה הזאת?

תשובתי: ההצלה שלנו היא באיחוד בינינו. אנחנו ממשיכים בעבודה שלנו על האיחוד והיא מניבה את פירותיה, מפני שהיא מכניסה לעולמנו "אור עליון". ה"אור העליון" מביא את האדם להכרה והבנה לשם מה קיים העולם, באיזה אופן הוא מתפתח, מהו התפקיד ומהי המשימה של היהודים. והעולם מתחיל להבין יותר ויותר שיש לנו שליחות ומשימה מסוימת והיא איננה נוגעת רק לנו אלא לכל העולם, לכן צריך לאפשר לה להתממש. לאחרונה, אני כבר שומע תגובות כאלה ורואה פה ושם התפקחות מסוימת. נקווה שנחזיק מעמד, עלינו לדאוג בעיקר לקשר בינינו, לאיחוד בתוך המדינה ואז כל היריבים שלנו ייעלמו בהדרגה.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן" 14.08.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest