דף הבית / אהבה / טו באב חג אהבה צנוע

טו באב חג אהבה צנוע

שאלה: ט"ו באב, זה חג האהבה. מה אתה יכול לומר על אהבה?

תשובתי: בחכמת הקבלה מדובר הרבה מאוד על אהבה ואין שום דבר אחר. כל ההתפתחות שלנו, זו הדרך אל אהבה חלוטה. עליך לא סתם "לאהוב את הזולת כמו את עצמך", אלא דרך אהבת הזולת לאהוב הכול והעיקר, את הבורא. עליך למלא באהבה שלך את כל הבריאה, את כל העולמות.

ט"ו באב, זה החג הגדול ביותר, סוף ההתפתחות של כל האנושות.

שאלה: אז למה החג הזה כל כך מוצנע?

תשובתי: אנחנו עדיין לא השגנו אותו, אין לו שורש בעבר, בהיסטוריה. כבר עברנו את כל החגים האחרים, איך שהוא עשינו בהם את העבודה, ובסופו של דבר נשאר לנו רק חג אחד, ט"ו באב, יום האהבה.

הערה: מעניין, שחג האהבה מגיע למעשה שבוע לאחר ט' באב, שהוא היום הטראגי ביותר בשנה.

תשובתי: כן, כעבור שישה ימים, מפני שעלינו לעבור את הייסורים הגדולים ביותר, ורק אז בהופכיות להם נשיג תענוג מוחלט, מילוי, אהבה. כלומר, לאחר ההסתרה של הבורא ב- ט' באב, מגיע גילוי מלא של הבורא בנו, זה יום של ט"ו באב.

שאלה: שלמה המלך כתב, שביום ט"ו באב בנות ירושלים יוצאות בלבן, רוקדות ואז מופיע החתן. מי הן הבנות האלה? את מי הן מחפשות? מיהו החתן שמופיע לפניהן?

תשובתי: באנלוגיה, החתן מגלם את הבורא. בנות, אלה הנבראים, הרצונות של בני האדם. כאשר הם יוצאים מעבר לגבולות ירושלים, לגנים ולכרמים, שמקיפים אותה, בשמלות לבנות, זה מסמל את האגו שהשיג טהרה. הרצונות האגואיסטיים שהפכו לאלטרואיסטיים, מוכנים במצב כזה לקבל לתוכם את הבורא. לכן הבורא מוכן להיפגש איתם. לא מדובר כאן על שום אהבה אחרת. הכול כתוב והכול נעשה רק כדי להשיג את הפסגה הזאת, ט"ו באב. אבל החג הזה אכן לא בולט.

שאלה: מה זאת אהבה מנקודת מבטה של חכמת הקבלה?

תשובתי: אהבה, זו דבקות מלאה של כל הבריאה בינה לבין עצמה ועם הבורא ברצון שלה למלא זה את זה, ליהנות, לעזור זה לזה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 3.8.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest