דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / ט"ו באב – אהבה לא מהסרטים

ט"ו באב – אהבה לא מהסרטים

אומרים שמי שלא טעם את טעם האהבה, לא טעם את טעם החיים. ט"ו באב, לא רק לרומנטיקנים.

רוב סרטי הרומנטיקה, אם לא כולם, לא מפתיעים במיוחד. את סוף הסרט אפשר לנחש עוד בתחילתו. ובכל זאת, משהו מושך אותנו להמשיך לראות אותם, כי הם נוגעים בכמיהתו של כל אחד מאיתנו לאהבה, אהבה שנרגיש בה מילוי בלתי פוסק. בנוסף, הסרט גורם לנו לתחושת הזדהות, כאילו אנחנו אלה החווים את האהבה הזו.

אני חושבת שמה שהופך את סרטי הרומנטיקה לכל כך מהנים ומתוקים זה שבשיא האהבה, הסרט נגמר. לא צריך להיות מומחים גדולים ברומנטיקה כדי לדעת שבמציאות אחרי השיא מגיעה ירידה, ושהאהבה יכולה גם לחלוף או להשתנות.

אז אם האהבה האמיתית אינה יציבה, למה אנחנו כל כך כמהים להרגיש אהבה? בשביל מה לרצות משהו שבכל רגע עלול להשתנות או להיעלם?

ט"ו באב – אהבה היא החיים

חכמת הקבלה, שבמהותה עוסקת אך ורק בגילוי האהבה, מסבירה כי האדם הוא אגואיסט מטבעו. כל אדם דואג למלא את עצמו ולממש את רצונותיו, גם כשהם באים על חשבון הזולת והסביבה.

מקובלים כותבים שמאחר ולפי טבענו אנו מצויים בחשבונות לטובת עצמנו בלבד, האהבה שאנחנו מכירים היום בחיינו היא אהבה אגואיסטית. אנחנו אוהבים ונותנים לאחרים רק כל עוד הדבר ממלא אותנו בהרגשה טובה, ולכן האהבה אצלנו היא חמקמקה, משתנה ודועכת עם הזמן. אז איך נמצא אהבה אמיתית ונצחית?

ט"ו באב – טוויסט בעלילה

אם אנחנו רוצים להרגיש את האהבה האמיתית, זו שלא חולפת ומוגבלת בתוך תנאים, עלינו להבין שאהבה לזולת היא רצון לספק לו את כל מחסורו וכל רצונותיו מבלי חשבונות עצמיים כלל. ברגע שכל אחד מאיתנו יפעל באהבה ודאגה כלפי האחר, ייווצר מעגל של אהבה בלתי פוסקת. כשכל אחד יהיה בטוח שהוא מוקף באנשים שאוהבים אותו ורוצים בטובתו, לא יהיה לנו צורך לדאוג לעצמנו כל הזמן.

לקראת ט"ו באב זהו זמן טוב לחשוב על אהבה אמיתית, ולשם כך נועדה חכמת הקבלה, להדריך אותנו צעד אחר צעד איך להגיע לאהבה שלא מתכלה אלא ההפך, אהבה שיוצרת בנו תחושת מילוי פי אלפי מונים יותר מכל אהבה שהרגשנו. ט"ו באב שמח לכולנו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest