דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / טבעת האיחוד ההולכת ומתכווצת

טבעת האיחוד ההולכת ומתכווצת

שאלה: מדוע האנטישמיות הולכת ומתגברת בכל העולם, וכיצד השנאה הזאת כלפי העָם היהודי קשורה עם הקשר הנצחי שקיים בתוכו?

תשובתי: הקשר הנצחי הזה בתוך העָם היהודי נוצר בזמן יציאת מצרים, כשעָם ישראל היה שנוא ומשועבד. הלחץ והמכות עזרו לנו להתלכד בינינו, להסכים להיות כאיש אחד בלב אחד ולהגיע לשורש האיחוד, לכוח הדרוש, לעוצמה.

באופן כזה, אנחנו התחלנו להרגיש את הכוח העליון, הכוח המרכזי שמנהל את הטבע. אפשר לכנות את הכוח הזה "בורא", דהיינו, "הטבע". השם לא חשוב, העיקר, שכוח האיחוד הזה התגלה לנו. אנחנו כבר היינו במצב הזה, אבל אחר כך, כתוצאה מאירועים שונים, איבדנו את הכוח הזה שמאחד אותנו וירדנו למצב שנקרא "גלות" מהאיחוד הזה.

בגלות הזאת אנחנו נמצאים כבר אלפיים שנה. אבל עכשיו, בהתאם לתהליך שעובר כל הטבע, אנחנו הגענו לכזה גבול, כאשר עָם ישראל חייב לחזור שוב לאיחוד ולהביא אליו את כל הבריאה. כל האנושות צריכה לחיות באיחוד הכולל ולא רק עָם ישראל.

לכן הטבע מעורר לכך את עָם ישראל ואת העולם כולו. אי אפשר להאמין, אבל אנשים שמעולם לא ראו אף יהודי בחייהם, איפה שהוא באוקייניה הרחוקה או בדרום אמריקה, בכל זאת, מרגישים את עצמם שייכים לאותו התהליך. כולם מאשימים את ישראל.

שאלה: אבל השנאה הזאת היא, להיפך, נגד האיחוד?

תשובתי: השנאה נובעת מזה, שבעָם ישראל אין אחדות. זאת הסיבה שכל אומות העולם מרגישות את עצמן רע. כל הטבע, כל כדור הארץ חייב להשיג איזון.

העולם הדומם, הצומח והחי נמצאים באיזון והרמוניה בכך שתומכים הדדית זה בזה. ורק האדם, בגלל האגו שלו, יוצא מתוך האיזון הזה ולא רוצה להיות מקושר עם כל הטבע. לאדם אפילו אין הרגשה שהוא שייך לטבע ומהווה חלק ממנו. האגו מחייב אותו לחשוב כאילו שהוא קיים בפני עצמו.

בעבר, עָם ישראל כבר השיג את כוח האיחוד הזה שקיים בטבע והשתמש בו. אנחנו היינו מקושרים בינינו, עם כל הטבע הדומם, צומח וחי, וכמו כן עם הכוח העליון שמנהל את כל הבריאה. הכוח העליון הזה נקרא "הטבע", "בורא".

היום אנחנו חיים בעולם שבו הכוח העליון שוב מתקרב אלינו, הכוח הזה של היקום מתחיל להשפיע על כדור הארץ, על כל החברה האנושית, כאילו שסביבנו מתכווצת טבעת. מזה אנחנו מרגישים את עצמנו תלויים זה בזה.

זהו תהליך מחזורי, כפי שבדרך כלל זה קורה בטבע: פעם הקשר הזה מתגלה יותר, ופעם נחלש. ונכון להיום אנחנו נמצאים בשיא ההתגלות של כוח האיחוד הזה. הוא שוב מתקרב אלינו, בדומה לקיומן של תקופות של פעילות מקסימלית של השמש או איזה שהם תהליכים בתוך האדמה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 425, 12.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אנטישמיות, כדרישה לתשומת לב ואהבה
בגלי שנאה ובגלי אהבה
כיצד להפוך את האויבים לאחים אהובים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest