דף הבית / אהבה / זוגיות / חתונה לפי חשבון רוחני

חתונה לפי חשבון רוחני

Laitman_2011-07-10_6122_w.jpg

אם הייתי מציץ קצת החוצה מתוך המעטפת הקטנה שלי ומסתכל היכן נמצא המקום שלי בתוך העולם הגלובלי, איך אני מתייחס לכל האנושות, שעוברת כנשמה אחת יחידה כל מיני שינויים, בכך שמתקרבת למצבה המושלם, הייתי תופס אחרת את החיים שלי. לא הייתי מסתכל על החיים האישיים שלי, על חיי הקטנים כשל נמלה קטנה, שבכלל לא צריך לקחת אותם בחשבון.

תתכלל בתהליך הכללי, הגלובלי והגדול יחד עם האחרים, ואז תרגיש שאתה נמצא בזרימת חיים אין סופית. ובינתיים צריך ללמוד מה לעשות כדי להרגיש את הנצחיות של הטבע, להתכלל בתוכו. ואז מהגובה הזה אתה תוכל לפתור את כל הבעיות האישיות שלך.

אך אם אנחנו ננסה לתקן אותן בדרגה הגשמית הרגילה, לא נוכל לפתור אף בעיה. והראייה לכך, כל הניסיונות הנואשים וחסרי התועלת לתקן את המצב, שננקטים על ידי הממשלות. אין שום אמצעי אחר לתקן את המצב הפרטי שלנו, חוץ מהחינוך וההשכלה האינטגרליים.

לכן אישה שמרגישה את עצמה היום אומללה מכך שלא יכולה למצוא חבר לחיים, להקים משפחה וללדת ילדים, צריכה להבין שבדרך כזאת הטבע רוצה להביאה למצב שבו היא נכללת בכל העולם בתור אישה. וכתוצאה מההתכללות הזאת של ההשכלה האינטגרלית, של השפעת הסביבה, היא מתחילה להבין איזה קשר צריך לכונן עם האחרים. היא מתחילה להרגיש כמה טוב כלול בתוך הקשר הזה עם כל העולם ובתוך ההדדיות.

ואז היא תכיר בגבר המתאים, והם יתחילו ללמוד איך הם יכולים לתמוך באופן הדדי זה בזו ודווקא כדי לעלות למדרגה רוחנית ולהתחבר לאחד שלם. למרות שהם יכולים להיות שונים זה מזו ולהישאר עם כל האגו שלהם.

ברגע שהתפיסה האישית שלהם תשתנה, מייד הכול יסתדר. הם ירצו להיות מחוברים יותר בקשרים משפחתיים וללדת ילדים, כדי שכל זה ייוּשם בצורה רוחנית. דווקא הרוח הזאת תחייב אותם להקמת משפחה.

שיחה על החיים החדשים בנושא "אישה", 02.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד למצוא את בן הזוג האמיתי שלך
קשר לצורך עלייה
הפכים אינם נמשכים

One comment

  1. רונית לוי

    תודה לך כבוד הרב על דבריך הנפלאים ברצוני לשאול האם העובדה שאישה נכללת עם כולם לא גורם לה לאבד את כוחה בעבור הגבר המיועד לה? אם הבנתי את דבריך על האישה לוותר על מקומה כפרט אינדוידואל ולהתכלל בכלל מלב אל לב איך נשמר רצונה להקים בית ומשפחה?
    אודה לך על התייחסותך לשאלתי בברכה רונית לוי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest