דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / חשיכה כאורה יאיר

חשיכה כאורה יאיר

Laitman_2011_7183.jpg

בעל הסולם, "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", אות קל"ח: "אמנם תדע, שאע"פ, שהמרחק שבין לבושי התורה שבעוה"ז, עד הלבושים שבעולם האצילות, הוא לאין ערוך…"

"לבושי התורה", הן התמונות שאותן האדם מתאר לעצמו. למעשה, אין שום לבושים, אלא יש רק אור וכלי, שמהווים את המציאות שלו על רקע האור במידת ההשתוות עמו. אור, זה השפעה חלוטה והרגשת הכלי תלויה עד כמה שהוא תואם לה.

זה נקרא "לבושי תורה", כיסויים, שמסתירים את האור מהכלי מהאדם. אז וודאי, ברמת העולם שלנו שבה שהאדם מקולקל לגמרי, המסכים המסתירים האלה הופכים להסתרה הכי גדולה.

"עם כ"ז, התורה עצמה, כלומר, המאור שבתוך הלבושים, אין בו שום שינוי כל שהוא, בין תורה דאצילות לתורה דעוה"ז."

אור האין סוף נמצא במנוחה מוחלטת, הוא מאיר בכל מקום, אך בהתאם לדרגת ה"אדם" הוא עובר דרך הלבושים שנועדו לעזור לו – האדם רוכש אותם, מכסה את האגו שלו ובזה מגלה את האור, בכך שמשנה את סוג הלבושים מלבושים מסתירים ללבושים מגלים.

"שההסתר, אחר תיקונו בעת הגילוי, נעשה לגילוי, כמו פתילה לאור הנאחז בה, כנ"ל. וכל שההסתר הוא גדול ביותר, דרכו בעת תיקונו, שיתגלה ויאחז בו האור הגדול ביותר.

הרי, שכל אלו הלבושים הגסים, שהתורה התלבשה בהם בעוה"ז, אינם כלל שום פחיתות ערך, כלפי המאור המתלבש בה, אלא עוד להיפך, כמבואר."

נסמן את האור בצבע אדום, ואת הלבושים בצבע כחול (בציור). ככל שיורדים יותר נמוך במדרגות העולמות אצילות, בריאה, יצירה ועשיה (אבי"ע), כך יש יותר הרבה לבושים. אור אין סוף הוא קבוע, הכול תלוי היכן האדם המקבל נמצא, אז וודאי שהלבושים הכי גדולים הם של עולם העשיה, ובסופו של דבר הם מגלים לו את האור הגדול ביותר. זה נקרא "ערך הפוך בין אורות וכלים".

שאלה: מה הם בדיוק הלבושים האלה?

תשובתי: המסכים המסתירים. ברוחניות פועל חוק של השתוות הצורה: אם יש לך פוטנציאל שלילי מסוים (-), אז האור צריך להתייצב מולך עם אותו המינוס, כדי שביניכם ישמר השוויון (=). אחרת אתה פשוט לא תוכל לחיות.

האור חייב להקטין את עצמו עד לדרגה שלך, ולשֵם כך קיימת מערכת העולמות (העלמות), כלומר, ההסתרות – האור נחלש עד לכזאת מידה שאתה יכול לסבול אותו.

שאלה: מה בדיוק הופך לבושים מסתירים ללבושים מגלים?

תשובתי: האדם. בעלותו למעלה מהדעת, הוא מחליט ליצור לבוש ומבקש אותו כדי להסתיר את האגו שלו, ובעצמו להיות מעליו בדרגת ההשפעה. בזה האדם רוכש "מסך" ועובד מעליו.

כך האש נמשכת לפתילה: עומק הרצונות, העביות, הריחוק מהבורא והמאמצים של האדם הופכים לאור. אין אור בפני עצמו. היגיעה פלוס העביות של הרצון מדליק את החושך הזה שמתחיל להאיר. ללא ה"פתילה" שלנו אין אש, כי האש הרי לא יכולה לדלוק על ריק, היא זקוקה לחומר דלק, והוא יאיר כאורה.

שאלה: מה נדרש לשֵם כך?

תשובתי: לקבל על עצמך את ההסתרה כעזרה הגדולה ביותר, שמאפשרת לך להתקדם בהדרגה ולהתקרב למשפיע.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 20.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מרכז הקבוצה זה מקום התיקון
עריסה לתינוקות רוחניים
בחושך כמו באור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest