דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חקר המקור של כל המציאות

חקר המקור של כל המציאות

Laitman_2011-09_6649.jpg

כנס צרפת. שיעור מס' 4.

אדם שמשתוקק לגלות את העולם האמיתי, שרוצה לדעת בשביל מה ולמה הוא חי על פני כדור הארץ הזה ומה כאן בכלל מתרחש, רואה את עצמו כחוקר שלומד את העולם כדי להבין ולהרגיש אותו.

אולם למעשה, זו אינה גישה נכונה, מפני שבמרכז העולם נמצא הכוח העליון ולא אנחנו. הוא מניע וקובע הכול. ואם אנחנו רוצים לחקור את העולם, אז צריכים כל הזמן להידבק לכוח העליון.

כדי לגלות באמת את תמונת העולם צריך קודם כל לראות את המקור הזה של כל המציאות ושל כל מה שמתרחש בה. אני צריך לדעת שהכול נובע מכוח אחד. וכל הנבראים, כולל אני עצמי: דומם, צומח, חי ובני אדם, כל מה שקיים בעולם הזה, מה שידוע לנו ומה שעדיין לא ידוע, מקבלים מהמקור העליון הזה.

heb_o_rav_2014-05-09_lesson_congress_n5-pic1

אני חייב לרכז את תשומת הלב שלי דווקא עליו, על הבורא. זה אומר, שכל האירועים שמתרחשים איתי ועם האחרים, כל ההרגשות שלנו, כל העבר, ההווה והעתיד – הכול מגיע מהבורא ולמטרה אחת בלבד, להביא אותנו אליו.

אבל כדי שכולנו נבוא אליו, צריך לקבל ממנו כל מיני אבחנות, לא חשוב אילו, שליליות וחיוביות. אנחנו צריכים כל הזמן להימצא בין החוויות והאבחנות הללו, וכך, פעם אחר פעם, נלמד אותו יותר ויותר.

השלבים הללו של ההתקדמות שלנו לבורא נקראים "חמישה עולמות", שזה בא מהמילה "העלמה": עשיה, יצירה, בריאה, אצילות, אדם קדמון, שאחריהם בא עולם אין סוף, שבו אנחנו מתמזגים עם הבורא לאחד שלם. כך, צעד אחר צעד, אנחנו מתקרבים אליו, נניח ב- 20% בכל שלב, עד שמגיעים להידמות והשתוות, הבנה והשגה של מאה אחוז עם הבורא.

יוצא, שאת כל ההרגשות הפנימיות של הגוף שלנו והחוויות הנפשיות אני לא מייחס לאותם האנשים שמסביבי שכביכול גרמו להן, אלא לבורא. כל האנשים, כל העולם, כולל הגוף שלי ואני עצמי, מונעים על ידו. לכן אני רק צריך לדעת איך להתייחס בצורה נכונה לכל מה שמתרחש: קודם כל לזכור שהכול בא מהבורא, שנית, זה בא כדי ללמד אותי להבין אותו.

כלומר אני חייב להסיק מסקנות מכל המצבים שאני עובר ולראות סימן טוב במה שאני מרגיש עכשיו. כי הבורא לא ברא שום דבר רע, ואם אני מכוון אליו, אז אני לא יכול להרגיש שום רע. אבל אם אני מכוון לאיזה כיוון אחר, אז יהיה לי רע.

אני כל הזמן צריך לעקוב, כמו על ידי רדאר, באיזה מבט על העולם ועל כל המתרחש אני קולט את היחס של הבורא, כלומר רואה שהכול בא ממנו במטרה לכוון אותי אליו ורק בטוב.

לכן כתוב: "אוהבי ה' שנאו רע". אנחנו מתחילים לגלות שכאשר אנחנו מכוונים לכיוון הנכון, לבורא, אז כל מה שמנוגד להשפעה מתגלה כרע. מאחר והכיוון אליו דורש מאיתנו להיות כמוהו. ואת זה אנחנו צריכים ללמוד כל שנייה מהחיים שלנו.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בצרפת, 11.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הדלת הסגורה כתירוץ להיכנס
האם אפשר להתגונן מהבורא?
מטרת החיים היא גילוי הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest