חסרה הסכמה חברתית

שאלה: תספר, איך קיבלת את ההחלטה לקחת על עצמך את התפקיד של הפצה רחבה של חכמת הקבלה בעולם, כדי שנוכל לקחת ממך דוגמה?

תשובתי: היום אין לכם ברירה אחרת, אתם כבר חיים בדור אחר. ואילו אני עוד הייתי במעבר. עם רגל אחת באותו הזמן שבו חיו מקובלים מדורי דורות והכינו לעצמם תלמידים בקבוצות קטנות, נסתרים מכל השאר.

כך היה גם אצל המורה שלי, הרב"ש, לפני שהגעתי. ופתאום אני הגעתי ושיניתי את כל המקום. בהתחלה כל הקרובים שלו כיבדו אותי מאוד, מפני שאני לקחתי על עצמי את כל הטיפול ברב"ש. אבל אחר כך בצורה חדה הם התקררו ביחס שלהם כלפיי, כי דרכי הגיעו ללמוד ארבעים תלמידים מתל אביב שהיו חילוניים לגמרי. ובאזור הדתי של בני ברק לא היה מקובל שיהיו כאלה תלמידים, זה לא היה מקדש את המקום. רק הרב"ש לבדו היה שמח לתלמידים חדשים, ואילו כל הקרובים היו ממש בעצבוּת.

אני הייתי עוד בתקופת מעבר ועזרתי במשהו לשינוי הזה להתרחש. אבל היום אתם חיים בתקופה אחרת, בדור חדש. לכן אתם צריכים רק להתחבר ביניכם ולמשוך אחריכם את כל העולם: מהמעגלים הכי קרובים ועד למעגלים יותר ויותר רחבים.

אחרת הלחץ והמכות יבואו בהקדם להתקדמות שלכם. הם יבואו בקצב מאוד מהיר, ולא באותו הקצב שהיה פעם בדור הקודם. פוליטיקאים וסוציולוגים אומרים, שהבעיה העיקרית היום היא הבעיה החברתית. סביב זה יתנהל כל המאבק הפוליטי.

לאף אחד אין אמצעים להבראת החברה חוץ מאיתנו. כל הדרכים האחרות כבר הוכיחו את חוסר היסוד שלהן ואת אפסיותן. האנושות הייתה חייבת לבדוק אותן ולברר, שלא רק שהן לא עוזרות, אלא גורמות לנזק. באופן כזה מראים לנו, שרק בדרך של חכמת הקבלה אנחנו יכולים להצליח בכל החברה. ואם אנחנו עושים את זה כולנו יחד, אז השינוי לטובה ייגע בכל תחומי החיים: חיי המדינה, הביטחון, החינוך.

שאלה: איך אנחנו בעצמנו יכולים לקבל כזאת החלטה, כדי באמת לעשות את הצעד הזה?

תשובתי: אני לא יכול להחליט במקומכם! אתם מסתכלים עליי ומחכים מתי אני אגיד משהו. אין לי יותר מה להגיד. אני אומר לכם מה צריך לעשות, והמימוש והביצוע הוא כבר עליכם.

שאלה: מה עוצר אותנו מלקבל את ההחלטה הזאת?

תשובתי: חייבת להיות הסכמה חברתית, שאתם מחליטים ומתחייבים, חותמים ביניכם על כזה הסכם, ואחר כך דורשים את הביצוע אחד מהשני.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 14.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סמוך למדרגה הרוחנית הראשונה
הפצה לצורך איחוד
היציאה לקהל היא צעד ראשון לקראת הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest