דף הבית / אקטואליה / חנין זועבי – לא לכלא

חנין זועבי – לא לכלא

הערה: בנצרת נערך משפט לנערים שהשתתפו במהומות והפרות סדר. חברת הכנסת הידועה חנין זועבי מ"הרשימה הערבית המשותפת", החלה להעליב בבית המשפט שוטרים ממוצא ערבי, ולצעוק: "בוגדים! אתם משרתים את אלו שמדכאים את העם שלכם!" וקראה לקהל לירוק עליהם. רצו להעמידה לדין, אבל בסוף הגיעו לפשרה שבמסגרתה הוסרה ממנה ההאשמה בהסתה לאלימות, היא תשלם קנס מינימלי ותהיה על מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. במדינה שלנו כל הזמן מתקיים משחק לטובת חברי כנסת, אנחנו נחשבים למדינה דמוקרטית…

תשובתי: דמוקרטיה זו מילת גנאי. היא מזמן התיישנה ומיצתה את עצמה, ואנחנו רואים לְמה היא מביאה את העולם. הדמוקרטיה היא טובה כשיכולים להשתמש בה בצורה נכונה, כשמכוונים אותה לטובת דו קיום, קשר ואיחוד, כשהיא מאחדת קבוצות שונות או צדדים של החברה, הופכת אותם לשווים, יותר קרובים זה לזה. ברגע שזה מפסיק לפעול, אז כל המשחקים בדמוקרטיה הופכים למזיקים.

אנשים כמו חנין זועבי, שעוסקים בהסתה מפורשת, בכוונה נעשים עובדי ציבור, וצוברים פופולריות והון פוליטי. אם לא הפופולריות הזולה הזאת, זועבי לא הייתה עושה כלום, כי היא מבינה שזה הכול לשווא, שבזה היא רק מעוררת ייסורים במדינה, בחברה, כולל גם באוכלוסייה הערבית. כולנו רואים ומבינים שללא יד נוקשה, גם אירופה מתדרדרת ולא ברור לאן, לתוהו ובוהו בלתי נשלט (למרות שעכשיו עוד אפשר איכשהו להתגבר עליו), וגם ישראל.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 11.12.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest