דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / חכמת הקבלה על משמעות החיים

חכמת הקבלה על משמעות החיים

שאלה: רוב בני האדם לא אוהבים את חכמת הקבלה, מפני שהיא שוללת את כל המשמעויות הסטראוטיפיות הגשמיות של החיים ומציעה משמעות משלה?

תשובתי: חכמת הקבלה מדברת על המשמעות העליונה של החיים, שמנותקת לחלוטין מהעולם שלנו ומהאנושות המודרנית. עם זאת, היא לא מנסה לזלזל בבני האדם ובאמונות הפילוסופיות והפסיכולוגיות שלהם, וכמו כן לא במשמעות שהם מקנים לחיים שלהם. חכמת הקבלה מבינה ומסבירה את כל זה. היא קוראת לבני האדם לא להישאר בדרגת העולם שלנו, להביט עליו בצורה גלובלית, מנקודת מבט אוניברסלית.

מה מסמלים העולם שלנו והאדם שעל פני האדמה? האמנם "נינעל" ונראה את המימוש שלנו ואת משמעות החיים רק בקיום זמני על פני כוכב הלכת הזה?

הערה: חכמת הקבלה תמיד תעמוד בצד, מפני שכל העולם מושתת על האגואיזם. ואילו חכמת הקבלה טוענת, שאלה אפילו לא חיים.

תגובתי: יתרה מכך, היא אומרת שמה שבני אדם מחשיבים כחיים, מתרחש בדמיון שלהם. לא קיימים, לא החיים האלה, לא כדור הארץ הזה ולא החלל הזה. הַכְוונה כזאת מוקרנת אך ורק בתוך הרצון של האדם.

שאלה: מי מגיע ללמוד את חכמת הקבלה?

תשובתי: חכמת הקבלה לומדים אנשים, שכבר השיגו בגרות פנימית בגלגולי החיים הקודמים שלהם. הם חייבים להשיג את משמעות החיים הטרנסנדנטלית, שנמצאת מעל לדימויים הארציים. הם מסכימים לזה, מבינים שלא יכול להיות אחרת: לא כדאי לחפש את משמעות החיים בכוכב רחוק או בחפירות ארכיאולוגיות עתיקות, או לשאוף לעתיד דמיוני.

משמעות החיים, היא לא במסגרות של העולם שלנו, לא בהרחבת האפשרויות הנוכחיות שלנו. היא מסתתרת בכוחות אחרים, בגילויים אחרים, למעלה מהעולם שלנו.

מתוך שיעור וירטואלי, 28.01.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest