דף הבית / המשבר ופתרונו / חכמת הקבלה מכסה הכול

חכמת הקבלה מכסה הכול

שאלה: האם לימוד של חכמת הקבלה יכול לעורר באדם רצון ללמוד מדעים, כגון: פיזיקה, פסיכולוגיה, פילוסופיה?

תשובתי: לא. חכמת הקבלה מכסה הכול. אתה נכנס בעזרתה לנפח חדש של הבריאה, למערכת ההנהגה, ולכן לא מעניין אותך, מה מתרחש במדרגה הנמוכה ביותר של העולם שלנו.

הערה: פעם נהוג היה לחשוב, שבטרם האדם הגיע ללמוד את חכמת הקבלה, היה עליו ללמוד שבעה מדעים.

תשובתי: זה היה לפני זמן רב, מפני שהמקובלים היו קיימים עוד בזמן שנקרא האבות שלנו.

הערה: כלומר מספיק לסיים היום תיכון והשכלה גבוהה…

תשובתי: אין צורך אפילו בזה. האגו הנוכחי מפותח עד כדי כך, שאין צורך לפתח אותו יותר. אפשר מיד להתחיל להשתתף באיחוד מעגלי ולגלות את הבורא שקיים בינינו.

שאלה: האם באמת לא מתעוררים באדם רצונות, למשל לאמנות?

תשובתי: שום רצונות צדדיים! קיימת באדם השתוקקות רק לנקודה אחת. הוא לא ישתוקק וישאף לשום דבר, פרט לדרגה העליונה ביותר של קיומו. בשביל מה עליו לפרוט עצמו לחלקים קטנים?! הדבר דומה, למצב שבו אדם מבוגר הולך לארגז החול לשחק עם ילדים!

אנחנו מדברים על רצון שהאדם מתחיל לעסוק בו. זה הכרחי כדי לתקן את העולם, ולא לשום דבר אחר. מפני שאם אדם מביט על העולם שלנו עם כל הסימנים האופייניים שלו בתחומי התרבות, המדע, הפילוסופיה, הפסיכולוגיה, בכל דבר, הוא רואה, כיצד כל אלה כבר נמצאים במשבר נורא. עם כל יום שעובר אנחנו מגלים זאת יותר ויותר. בשביל מה להיכנס לזה?! ואילו חכמת הקבלה מעלה אותנו למדרגה הבאה, לאותו מקום שאליו האנושות כולה תהיה חייבת לעלות. היום פשוט אין עדיין לבני אדם נטייה כזאת. אבל העניין שלהם כלפי תרבויות, אמנויות וכל השאר כבר הולך ונעלם.

מתוך שיעור וירטואלי, 25.06.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest