דף הבית / כללי / חכמת הקבלה, לא מוסר

חכמת הקבלה, לא מוסר

חכמת הקבלה, לא מוסר
שאלתו של מיכאל
: שואלים אותי – מה ההבדל בין הקבלה לשיטת המוסר? וקשה לי לענות, כי בעיני לתת ולהשפיע זה מאוד מוסרי והאגו זה דבר מאוד לא מוסרי. דבקות בבורא זה דבקות בתכונת ההשפעה ואהבה – וגם זה בעיני מאוד מוסרי. אז כל המטרה בקבלה זה להיות מוסרי כמו הבורא? הקבלה היא שיטת התיקון = שיטת המוסר? או שאני לא מבין מה זה מוסר?

תשובה: כולנו נמצאים בתוך אגו ענק כמו בלון מנופח. אין שום דבר אחר חוץ מתכונה זו בעולמנו, בתודעתנו, ברצונותינו, דחפינו ותכונותינו – אין! אפילו המוסר הטוב ביותר שנוכל להמציא יהיה אגואיסטי, למען עצמנו.

ואילו העולם הרוחני – זו תכונת הנתינה שהפוכה מאיתנו ב-ה-כ-ו-ל! תכונת נתינה ללא פנייה עצמית כלשהי. מדובר ביחס רק לכיוון אחד, ולא מספיק שהמקבל לא יידע עליך, אלא שגם אתה עצמך (האגו שלך) לא תדע שאתה עושה את הפעולה הזו, את הכוונה. הדבר מתאפשר רק בלימוד נכון של חכמת הקבלה, כשאתה מזמין עליך אור עליון של תיקון, וכתוצאה מהשפעתו מגלה בתוכך אפשרות כזאת.

One comment

  1. תראה מה קראתי היום:

    מבחינה מוסרית-יהודית למדינת ישראל של היום אין זכות קיום. המוסר היהודי המבוסס על ערבות הדדית, דאגה יסודית לחלשים בחברה, חוקים כלכליים-חברתיים צודקים, פשוט לא קיים פה. גם המוסר היהודי הנוגע לשלטון מרוסן, מערכת משפט ענווה והתייחסות אל הגר והזר בתוכנו אינם חלק מהאני מאמין של מדינת ישראל.


    מודעה
     

    בניגוד לכל מה שהתרגלנו לחשוב צדקו דווקא אלה שנשארו באירופה שאחרי השואה. אפילו בגרמניה. אולי דווקא הם הבינו שיהודים לא הצליחו ולא יצליחו לעשות מדינה-יהודית, או שמדינה-יהודית לא תהיה יותר טובה מכל מדינה אחרת, או שמדינה יהודית היא הפתרון הכי גרוע לעם היהודי מבחינה תרבותית, רוחנית ופיזית.

    שישים שנה וקצת אחרי השואה, שישים שנים בדיוק למדינת ישראל, המוסר היהודי לא קיים יותר, בכל אופן לא במדינת ישראל. אין הצדקה למדינה יהודית. 

     http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3537258,00.html

    עוד אנשים במדינה הזאת הגיעו למסקנה שללא רוחניות (היא קוראת לזה מוסר..) אין הצדקה לקיום מדינת ישראל.

    אשמח לשמוע את דעתך בעניין.

    שבוע טוב.

    גדעון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest