דף הבית / חכמת הקבלה / חכמת הקבלה כוללת הכול

חכמת הקבלה כוללת הכול

שאלה: חכמת הקבלה מתעסקת ברגש, אבל כשעוברים לרגש, נראה שנופלים לדרגה אנושית-בהמית?

תשובה: אמת. מדוע זה כך? כי אנחנו לא יכולים עדיין לשלוט ברגש שלנו, בתכונות הפנימיות, ולראות שבמידה שנשנה אותן, העולם ישתנה בהתאם. לכן אנחנו שוב חוזרים לאותו הרגש הקבוע, ואז אנחנו חיים בעולם של נתונים קבועים והעולם ברור וידוע כמו לבהמה.

שאלה: אז אחרי שעשינו "טיול שכלי", אנחנו בסוף צריכים לחזור לרגש?

תשובה: בהחלט.

שאלה: איך לחזור לרגש?

תשובה: תצרף לכל העולם הזה רק נתון אחד, שזה האדם, ובהקשר לאדם כבר אתה מתחיל לדבר על אהבה, שנאה, כל מיני תופעות שתלויות באדם, ואז אתה מגיע מחכמת העולם הזה לחכמת המציאות האמיתית שזו חכמת הקבלה.

חכמת הקבלה מדברת על שינוי תפיסת המציאות, שינוי העולמות, בהתאם לתפיסה שלנו, בהתאם לתכונות שלנו. מזה אנחנו לא יכולים לברוח, הגענו כבר לסיומה של הפיזיקה ולא יעזור להם כלום. רק מה, אנחנו צריכים בכל זאת להשתדל למצוא עוד ועוד אמצעים להסבר שהם יבינו שהם הגיעו לזה, שהם הגיעו לסיום, הם יודעים, זו הרגשה שכבר עשרות שנים נמצאת בהם. אבל מה הלאה, זה הם לא יכולים להבין, וכאן אנו נצרכים לחכמת הקבלה.

שאלה: אז כשחוזרים לרגש, איך להמשיך איתו אבל מדַרגה גבוהה יותר?

תשובה: זו הבעיה, כאן אנחנו צריכים ללמוד את מבנה אדם הראשון, שזה המבנה הכללי של כל המציאות שכולל בתוכו מלכתחילה את המבנה הזה, את כל הנבראים בכל המציאות, בכל העולמות, זאת אומרת, הכול. ואיך אחר כך התחלק לכל מיני דרגות, שאנחנו צריכים לקבץ אותן יחד בחזרה.

כאן אנחנו חייבים לצרף את הפיזיקה לפסיכולוגיה, אבל לא פיזיקה של העולם שלנו ופסיכולוגיה של העולם שלנו, אלא לדעת איך לצרף אותן כביכול יחד, כמו שהפיזיקה אומרת שהכול תלוי בצופה. איפה הצופה? איך הוא צריך להיות? אה, הכול תלוי בו. זאת אומרת, מה בתפיסה שלו, ביחס שלו, בכמה שהוא מפריע או לא מפריע למציאות. אז איך אנחנו משנים אותו? ואז אנחנו צריכים, במקום הפסיכולוגיה הזאת, את חכמת הקבלה. ובמקום הפיזיקה, תפיסת המציאות, גם כן את חכמת הקבלה.

הכול הופך להיות לחכמת הקבלה, גם הפסיכולוגיה וגם הפיזיקה. אבל אנחנו צריכים לקחת את הפיזיקה והפסיכולוגיה ולהראות שהן הולכות בשני ערוצים, והן הולכות להתחבר. אחרת, אם הצופה הוא הקובע, והפיזיקה כך אומרת, אז אתה חייב לקחת את הפסיכולוגיה ולצרף אותה לפיזיקה. אין לך ברירה, אתה בעצמך כאילו אומר שהכול תלוי בצופה. נו, אז תחבר, רק אתה לא יודע לחבר את זה הלאה. כאן בדיוק בתפר ביניהן חייב להיכנס המדע שהיא חכמת הקבלה.

שאלה: שכשלוקחים את הפסיכולוגיה, שהיא הרגש, אז היא כאילו מורידה את הפיזיקה למטה.

תשובה: לא, זו הבעיה שאנחנו לא יכולים לחבר אותן נכון. אנחנו יכולים להיות או בזה או בזה, בשתיהן יחד לא מסוגלים. זו כבר החכמה הבאה, שהיא חכמת הקבלה, הכוללת הכול, מסבירה לנו את תפיסת המציאות ואיך אנחנו בעצמנו, בכך שמשנים את עצמנו, משנים את תפיסת המציאות שלנו, שהמציאות היא בתוכנו. רק בצורה כזאת נוכל לפתור את בעיית הקיום.

מתוך התוכנית "עולמות נפגשים – קבלה ומדע" מס' 10, 19.5.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest