דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חכמת הקבלה ויתר הדתות

חכמת הקבלה ויתר הדתות

שאלה: כיצד חכמת הקבלה קשורה ליהדות? ואיזו דת מהדתות הקיימות, הכי קרובה לחכמת הקבלה?

תשובתי: היהדות המודרנית הופיעה לפני כ-2,000 שנה, כשהיהודים נפלו מהדַרגה של "ואהבת לרעך כמוך" לדרגה של שנאת חינם. העם איבד את הרגשת העולם העליון, כלומר חכמת הקבלה הלכה לאיבוד. עד אז העם חי באופן מלא בשני המימדים, בהרגשת שני העולמות! לפני חורבן בית המקדש השני, עד לפני 2,000 שנה, העם היהודי חי בהרגשת העולם העליון. נגלה עבורם עולם אחר לחלוטין! אבל הם נפלו לשנאת חינם ונעלמה הרגשת העולם העליון, ובמקום חכמת הקבלה הופיעה היהדות של היום, כלומר ביצוע מנהגים פשוטים, מה שקיים עד עצם היום הזה.

חוץ מהיהדות, בעולם נמנים קרוב ל-3,800 דתות, אמונות, שיטות שמכונות רוחניות. לאף אחת מהן אין שום קשר לחכמת הקבלה, מפני שהן כולם מתבססות על האגו של האדם. ואנחנו רואים בבירור שהן כולן מכוונות לגרום לפירוד בין בני האדם. ואילו חכמת הקבלה מכוונת לחבר את בני האדם ולהעלות את האדם מעל לטבע האגואיסטי שלו.

חכמת הקבלה זו לא דת, המקובל לא מאמין בשום דבר. בחכמת הקבלה אמונה נקראת תכונת השפעה, אם אדם רכש את תכונת ההשפעה, הוא מגלה את העולם העליון במידת השליטה שלו בתכונה הזו. האמונה הקיימת באדם בעולם שלנו היא כזו: אמרו לו משהו והוא מאמין במה שאמרו לו. זו אינה אמונה בבורא, אלא אמונה באדם שסיפר לו על הבורא. חכמת הקבלה שוללת גישה כזאת. חכמת הקבלה זה מדע! היא מגלה את העולם העליון לפי החוק "אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות". כלומר, צריך לגלות את העולם העליון, ואתה רשאי לדבר רק על שמתגלה לך.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 4.10.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest