דף הבית / קבלה ומדע / טבע / חכמת הקבלה אינה עוסקת בחיזוי העתיד

חכמת הקבלה אינה עוסקת בחיזוי העתיד

שאלה: איך נראה העתיד הקרוב של האנושות, מנקודת המבט הגבוהה של העולם הרוחני?

תשובתי: אני לא יכול לומר זאת. אפשר רק לקנא באנשים כמו ווֹלף מֵסִינְג, שיכלו לחזות את העתיד, אבל רק ברמה הגשמית (בהמית), ולדבר על המצבים העתידיים של האדם והאנושות. חכמת הקבלה גם כן מאפשרת לעשות זאת, אבל המקובלים לא משתמשים בזה. אבל מה שחכמת הקבלה באמת מאפשרת, זו ההזדמנות לנהל את העתיד, להביא אותו למצב טוב יותר. לכן אני לא יכול לחזות אותו, אני לא יודע אותו. אני יכול לומר רק בערך אילו מצבים מחכים לנו, אבל מה הם יהיו באמת, זה תלוי רק בבני האדם.

חכמת הקבלה אינה עוסקת בחיזוי העתיד, אלא בשיפור המצב הכללי של האנושות, ולכן עכשיו היא מתגלה במיוחד, כדי להעלות את כל האנושות למדרגה הבאה. לפנינו עוד הרבה מדרגות של התפתחות. אנחנו חושבים: "היקום קיים 14 מיליארד שנה! כדור הארץ קיים 4 מיליארד שנה! האנושות קיימת מאות אלפי שנים! העידן שלנו קיים עשרות אלפי שנים". קני המידה הללו נראים לנו עצומים. אבל למעשה, בהשוואה לקני מידה אחרים, זה בסך הכול פרק זמן קטן מאוד. הוא אפילו לא נמדד בשניות, מפני שהזמן זורם רק ביחס אלינו.

לפנינו עוד הרבה מאוד מדרגות, אותן אנחנו צריכים לעבור: אנחנו צריכים לצאת מהמצב הנוכחי ולהיכנס למצב הבא, וממנו למצב הבא וכולי. חכמת הקבלה מדברת על מחזור ענק שאנחנו עוברים. לכן אנחנו לא צריכים להשתהות במיוחד במדרגה הזאת, היא לא עד כדי כך נוחה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 20.9.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest