דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / חכמה שפתוחה לכולם

חכמה שפתוחה לכולם

הערה: קראתי שמקובלים זו קבוצה סגורה של אנשים, ששוקדים על התורה ומגלים בה משמעויות סודיות מבלי לחלוק זאת עם אף אחד, כך הם משיגים דרגה חדשה של שיפור עצמי. ומנגד ארגון "קבלה לעם" הוא מוסד לימודי פתוח, שכולל קהל גדול, יותר משני מיליון בני אדם.

תשובתי: אם ניקח ספרים שנכתבו על ידי מקובלים, לפחות ב-3,500 השנים האחרונות, נראה שכולם נורא רצו להפיץ את החכמה הזאת, לא רק בקרב היהודים, אלא גם לעולם כולו. לכן חכמת הקבלה מיועדת לכולם, כי אם לא נדע כיצד לנהוג בצורה נכונה, נביא את עצמנו לאבדון.

השיטה הקבלית מלמדת אותנו כיצד לקשור את האנושות לאחד יחיד שלם. היא הופיעה בזמן המשבר הראשון שפרץ בבבל העתיקה, והתגלו חוסר ההבנה, הדחייה והריחוק בין בני אדם. אז כהן מבבל העתיקה בשם אברם, גילה את השיטה הזאת, וסביבו התאחדו נציגי עמים שונים. הקבוצה הזאת שיצאה עם אברם מבבל, החלה להיקרא יהודים. כלומר יהודים זה עם, שלא מאוחד לפי מוצאו כמו שאר העמים, אלא הוא מאוחד באידיאולוגיה שלו. הם לקחו על עצמם התחייבות של ביצוע החוק העיקרי של התורה "ואהבת לרעך כמוך", וזה הפך לאידיאל של חייהם ומשמעות קיומם. מלבד זאת, הם התחייבו להיות "אור לגויים", כלומר להביא את הלימוד הזה לעולם, כדי שהעולם יוכל להפוך למאוחד ולעלות לשלב הבא של ההתפתחות שלו.

מתוך ראיון שהענקתי לערוץ הטלוויזיה RTN בניו יורק, 21.7.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest