דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / חכמה של השׂכל הקולקטיבי

חכמה של השׂכל הקולקטיבי

מחקר: מדענים השאילו מדבורים וחיידקים את אופן קבלת ההחלטות הקולקטיביות הנעשות על פי אלגוריתם מתמטי. הקולקטיבים הגדולים שלהם משתתפים בקבלת החלטות מורכבות תוך כדי שימוש באותות מקבוצה קטנה יותר שחוקרת את הסביבה שסובבת אותם.

הדבורים בוחרות מקום לכוורות על ידי קבלת מידע מקבוצות של "מרגלים" ובהתאם לכך, אם קבוצת אנשים היא בעלת מידע נחוץ, כל אחד מהם מקבל החלטה לבצע אחת מכמה פעולות שהוגדרו מראש. כוונתו נודעת לסובבים והם יכולים לעקוב אחר דוגמתו או לנהוג בשיטה אחרת. כשאחת מהאפשרויות האלה מגיעה למידת פופולריות גדולה, היא מונחית על ידי חוות דעת של כמה "קבוצות בעלות אינטרסים". ההחלטה תלויה בגודלה של הקבוצה, ככל שהיא תהייה גדולה יותר, כך מרבית האנשים יקבלו את אותה החלטה. חברי הקבוצות הגדולות בוחרות בהיסח דעת אסטרטגיות ייצור של החלטות בסיכון נמוך, לכן התנאים ההכרחיים לקבלת החלטות הם בירור והערכת סיכונים. המרכז לקבלת החלטות במוח עוסק בחיפוש אחר גרסאות פעולה אופטימליות וההחלטה מתקבלת כשמופעלת כמות מסוימת של נוירונים.

התייחסותי: זו הוכחה נוספת לכך שדווקא קולקטיב וההחלטה הקולקטיבית המקסימלית שלו, היא הנכונה! מפני שבמקרה כזה ההחלטה והפעולה שלו עולים בקנה אחד עם הרשת היחידה שקושרת את כל חלקי הטבע למערכת אחת יחידה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest