דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חכמה לשינוי עצמי

חכמה לשינוי עצמי

הדתות, המדע, הפילוסופיה, כל מה שהאדם מפתח, נועד לקרב אותו לקשר עם האלוקות. והקשר הזה עצמו ממומש על ידי חכמת הקבלה.

אם אני לומד על דרגת העביות החמישית של הרצון שלי ועל התהליכים שמתרחשים בו עם הקשר לתקופות או ערכים אלו או אחרים, אז בכללות זה נקרא "מדע" או "פילוסופיה", או "פסיכולוגיה". כך או אחרת, אני חוקר את מה שקורה בתוך הרצון לקבל.

ומתי אני לומד את זה? בתקופת הגלות. דווקא זה מהווה את הזמן הנכון ואת המצב הנכון.

וחוץ מזה, ישנם בני אדם, שמשתוקקים להתעלות מעל לרצון לקבל, מעל לגלות. בזה שהם מפתחים בתוכם את היכולת הזאת, הם לומדים על מדרגות יותר גבוהות בעזרת חכמת הקבלה. בדרגה הזאת הם רוכשים קשר עם הבורא, כלומר, כך הם בונים את הרצון לקבל שלהם, כדי שהוא יקבל את צורתו של הבורא.

אין לו דמות או צורה, וכדי לייצב את ההידמות הזאת, אני מזמין "אור מקיף" (או"מ), שמחזיר למוטב. האור הזה נכנס לתוך הרצון שלי ובונה בי צורת השפעה, הדומה לבורא, "אור חוזר" (או"ח).

חכמה לשינוי עצמי

לכן, המדע, הפילוסופיה, הפסיכולוגיה מדברים על מה שמתרחש בתוך הרצון לקבל שלנו. אנחנו מפתחים את התחומים האלה, מבלי לשנות את עצמנו, באופן שׂכלי. ולכן אפילו האדם הגרוע ביותר מסוגל להשיג גבהים בכל מדע. הפילוסוף יכול להיות נאצי, ובכלל כל מי שרק אפשר. היום אפשר לקבל בהזמנה כל תפיסה פילוסופית, שתצדיק כל רע בעולם.

מצד שני, לחכמת הקבלה יש גישה אחרת: האדם משנה את עצמו לטובה, להשפעה ובמידה הזאת מגלה את האלוקות. זוהי חכמה אחרת לגמרי, והמדענים הרגילים אינם מסוגלים להבינה. כי היא כולה מושתתת על שינוי האדם.

היום שינוי כזה הופך להיות הכרחי, לזה מחייב אותנו המימד העליון שמתגלה. מכאן נובעת הצעקה של המדע, הפילוסופיה והאדם. אם אנחנו לא נתחיל לשנות את עצמנו בהתאם לאלוקות שמתגלה, אז ניכנס לניגודיות איתו. הבעיה האמיתית אינה מסתתרת בעולם הזה, אלא דווקא בזה שהבורא "נוחת" עלינו, הרשת האינטגרלית של הקשר ההדדי הכולל. היא תלויה מעלינו, בדומה לצלחת מעופפת ענקית, מסרט של מדע בדיוני, ויורדת, בכך שמשאירה פחות ופחות אפשרויות לתמרון. נקווה שהאנשים יבינו את זה.

לכן, כל העניין הוא באדם: או שהוא ישנה את עצמו, כדי להמשיך בצורה נכונה את ההתפתחות כבר עכשיו, או שלא.

נחזור למדע ולפילוסופיה. כל תקופת הגלות של העם היהודי והתערבבותו עם אומות העולם נועדה להעניק לנו מדע, ידע על הרצון לקבל. בשונה מזה, חכמת הקבלה לומדת על המציאות החיצונית, בכך שמשנה את הרצון ובנויה כך, כדי שהאור יעבור דרך הרצון, יקנה לו צורה של השפעה. ללא המעבר הזה של האור, חכמת הקבלה לא הייתה קיימת. היא הופיעה כאשר אנשים החלו לחקור את הרצון שלהם, את המבנה שלו ואת פעילות החיים, ואחר כך, לאחר שביררו, החלו למשוך על עצמם את המאור המחזיר למוטב, כלומר, החלו להחזיר את עצמם לצורה החדשה, לטוב, להשפעה במקום קבלה.

האור משנה את האבחנות שלי להפוכות, ואני אוסף נתונים, ובסופו של דבר, מגלה מדע חדש, שנקרא "חכמת קבלה".

מתוך שיעור על המאמר "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 06.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מה עוצר בעדינו?
אי אפשר לגנוב מאיתנו את הבחירה החופשית
להרכיב חוש משותף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest