דף הבית / אהבה / זוגיות / חכמה או אושר

חכמה או אושר

laitman_2008-08-21_0612_wp.jpg

דעה (א. לבדב, סופר, פילוסוף): מתוך תכונותיו המיוחדות, הגבר בהכרח צריך להנהיג את האישה, אחרת האישה לא תרגיש את עצמה מוגנת. את האחריות, החזק לוקח על עצמו. דווקא עם אדם חזק ואחראי, האישה מרגישה את עצמה מוגנת. עם אדם חלש היא תיאלץ להפוך להיות גבר. לכן, אישה נורמלית חייבת מנהיג נורמלי.

אישה שמפותחת שכלית צריכה מנהיג לא חזק, אלא אינטלקטואלי, אחרת הם לא יוכלו להתקיים מתוך רעב לדו-שיח דינמי ומלא תוכן. עם הלא מפותח היא לא תרגיש רק שעמום פשוט, אלא לא תרגיש מוגנת.

כאשר אישה חולקת את רגשותיה עם גבר, היא זקוקה להבנה, כבוד, אישור, מהם מורכבת ההרגשה שהיא מוגנת. אם הגבר מבחינה שכלית אינו מגיע לזוגתו, היא בהדרגה תהפוך להיות גבר אינטלקטואלי.

אם האישה לא מקבלת מהגבר שלה אישור לרגשותיה, כבוד והבנה, היא גם לא מרגישה את עצמה מוגנת. עם זאת, הגבר יכול להיות מנהיג חזק ביותר. אין שום משמעות במנהיגות, אם לא מקבלים מהמנהיג הבנה ואישור. לכן, כאשר פוגשים גבר חזק, תמיד צריך לשים לב: האם הוא מסוגל להיות מבין וקשוב? כי רק על כוח לא ניתן לבנות משפחה חזקה ומלוכדת.

לאישה אינטלקטואלית חשובים אותם הדברים, רק מגבר אינטלקטואלי. כל אחד אחר פשוט לא יבין אותה. היא לא תקבל את הכבוד והאישור שהיא זקוקה להם. לא יוכלו להעריך אותה כמו שהיא צריכה, לא כל שכן, להבין אותה.

הערה: אז האם כדאי בכלל לשאוף להתפתחות אישית, אם לאינטלקטואלים כל כך קשה לסדר את חייהם האישיים באושר? כמו בכל העולם שלנו, גם כאן מתגלה הסתירה של הטבע שלנו, ניגוד בין הלב לשכל. החיבור וההשלמה ביניהם אפשריים רק בתנאי שקיימת מטרת חיים אמיתית, אם הקשר הזוגי מוביל למטרת הבריאה.

ידיעות קודמות בנושא:
גברים ונשים: ציפיות הדדיות
איך אנחנו יכולים להבין זה את זה?
האישה דורשת את הנשמה שלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest