דף הבית / אקטואליה / חיסולו של המחבל סמיר קונטר

חיסולו של המחבל סמיר קונטר

הערה: חוסל המחבל הידוע סמיר קונטר בדמשק. ב-1979 הוא חדר לישראל ורצח בדם קר את בני משפחת הרן ושני שוטרים נוספים. קונטר נידון לחמישה מאסרי עולם, הוא התחתן בזמן שהותו בכלא עם ערביה ישראלית וסיים תואר באוניברסיטה הפתוחה. בשנת 2008 הוא שוחרר בעסקת החזרת גופותיהם של שושלת חטופי הר דב ואלחנן טננבוים, והחל מיד לעבוד שוב להשמדת ישראל. כיצד אתה מתייחס לחיסול הנקודתי של פושעים מסוג זה?

תשובתי: ככל הנראה יש בזה צורך, מפני שחיסולו לא נעשה בתור נקמה, אלא כתוצאה מהפעילות הנמרצת שלו נגד ישראל.

שאלה: יוצא, שעדיף לחסלו מאשר להחזיק אותו בכלא הישראלי?

תשובתי: לא. העניין הוא שהוא שוחרר. ואם אתה משחרר אדם מהכלא, אז אין לך זכות לרדוף אחריו. אבל מאחר והוא המשיך לפעול נגדנו, אז היה צורך לעוצרו. אבל אני לא יודע עד כמה זה עובד, הכול בתוך המדיניות הבינלאומית, שיש בה כל מיני חישובים שונים שעולים לנו ביוקר. וחוץ מזה, על התכנון והביצוע של המבצע עבד צוות גדול, וזה גם נעשה לשם ראווה.

שאלה: אתה סבור שזה יכול להפחיד מישהו מהם?

תשובתי: כן. קודם כל הגיבורים הגדולים ביותר, הם למעשה פחדנים גדולים. ואת זה אני אומר וזה גם ידוע, בוודאות. שנית, הם פוחדים על המשפחות שלהם ומאוד מעריכים את בתיהם שיכולים להיהרס. כשהאדם מאבד את כל מה שיש לו חוץ מהחיים, זה מחייב אותו לחשוב. כי הוא נוטל מאחרים גם את בתיהם וגם את חייהם, לכן עדיף לעצור אותו בכל דרך. אני כמובן בעד החיסול הזה. כך גם נאמר בתורה: אם אין לך אפשרות לתקן פושע, תהרגו. זה עדיף בשבילו, כי זה תיקון של נשמה, לא נותנים לה להתפתח לכיוון רע יותר, לכן זה דבר טוב.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 20.12.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest