חינוך של סוררים

הערה: אם בעבר, בזמן מלחמה, נצפה באמת איחוד עוצמתי של העָם, אז היום בטלוויזיה ובעיתונות כל הזמן מתרחשות התנגשויות בין ימין ושמאל, למרות שמתנהלת כזאת מלחמה והיה רצוי להתאחד.

תשובתי: אני חושב, ששום קריאות לא יעזרו לאיחוד. אנחנו פשוט צריכים להסביר לעָם בעזרת סדנאות ו"שולחנות עגולים" מה התפקיד שלו, אחרת לא ייצא שום דבר.

הערה: אבל העָם לא אוהב לשמוע על המשימה שלו, על התפקיד שלו.

תשובתי: האם הוא רוצה להמשיך להילחם? לפי דעתי הפעולה הנוכחית בעזה משכנעת אותנו שאין פתרון. המלחמות יחזרו לעיתים תכופות יותר. אם מקודם זה היה פעם בעשר שנים, אז עכשיו זה יחזור כל שנה וחצי. השכנים שלנו משתקמים מהר מאוד.

הערה: זאת אומרת, אנחנו צריכים להגיע למסקנה, שהפתרון של הבעיה הזאת הוא חסר היגיון.

תשובתי: הפתרון הוא לא חסר היגיון. איחוד האנושות למערכת אחת יחידה ישפיע בצורה טובה על העולם הסובב ועל עצמנו. מה חסר היגיון בזה?

אנחנו מהווים בפני עצמנו מערכת סגורה שתתחיל להתקיים בהרמוניה פנימית. וזה טבעי, כי כל התהליכים הפיזיקליים, הכימיים והאחרים מורים לנו על נכונות של כזה מצב.

הגוף שלנו קיים באותה הרמוניה, למרות שהוא מורכב מאיברים שונים שמנוגדים זה לזה. אבל ישנה מערכת שמארגנת את עבודת הגוף באופן מתואם, בהומיאוסטזיס, באיזון פנימי, ומנהלת אותו. באותו איזון אנחנו צריכים להיות בינינו. כי למרות ריבוי העמים, הציוויליזציות והתרבויות, כל האנושות מהווה בפני עצמה מערכת אחת.

היהודים, זו אותה קבוצת אנשים שהבינו והכירו ראשונים את הטבע של המערכת הזאת, הראשונים שקיבלו על עצמם את חוק האיחוד "ואהבת לרעך", הראשונים במעבדה הענקית שנקראת "אנושות" שצריכים לבוא לזה ודרכם להביא את כל האחרים.

הערה: העניין הוא, שצריך להאמין בזה.

תשובתי: לא צריך להאמין! תתחיל לפעול ואתה תראה שזה כך. ואם לא תרצה, אז החיים יחייבו. אז למה לסבול לשווא?

אנחנו צריכים לספר על זה לעָם העקשן וקשה העורף שלנו, לארגן עבורם "שולחנות עגולים", מעגלי שיח, להסביר הרבה פעמים בכל מיני וריאציות את המהות של תפקידנו ולהשתדל להביאם לכזה מצב, שבו, בכך שיישבו פעם אחת מסביב לשולחן, הם יתחילו להרגיש שבינינו באמת מתגלה איזה כוח יוצר מיוחד. בעזרתו אנחנו יכולים לבנות מבנה חדש של המדינה ושל העָם.

אנחנו צריכים בהתמדה ובסבלנות להסביר את זה לעָם. עוד פעם ועוד פעם! בכך מסתכם תהליך החינוך.

מתוך התוכנית "המצב בישראל", 24.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לחץ מלמעלה, לחץ מלמטה…
לפנות את הגודש בדרכי האור
לסובב את ההיסטוריה לאפיק חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest