דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / חינוך על ידי האור

חינוך על ידי האור

מתוך הכנס בנובוסיבירסק. שיעור מס' 2

שאלה: אתה אמרת ש"נשמה" זה אלטרואיזם, כלומר, תכונה שמעטים יכולים להשיגה. כאשר אנחנו עוסקים בתיקון ומעלים יחד איתנו את העולם, האם אנחנו מתחלקים עם העולם באותה הנשמה שהרווחנו, או שמגדלים לעולם נשמה על ידי כוח התיקון שיורד עלינו?

תשובתי: אנחנו לא יוצרים שום דבר חדש. יש לנו רצון אגואיסטי בהמי קטן מאוד, ואור שאיתו אנחנו יכולים לתמרן, אם הופכים להיות דומים לו. אנחנו מזמינים על עצמנו את פעולת האור והאור מזמין ברצונות האגואיסטיים שלנו רצונות עוד יותר אגואיסטיים, שאותם אנחנו כל פעם מתקנים.

נניח, רצון לקבל קטן, נקודתי, עם עוצמה מינימלית, השווה לאחד. בתוכו קיים אור, תכונת ההשפעה.

האור נכנס לתוך הרצון הזה: תכונת ההשפעה מנפחת את הנקודה הזאת על ידי הרצון להשפיע שלה, על ידי חום, אהבה, אהדה, עדינות. הנקודה הזאת תופחת, מופיע בה רצון ענק. ואז עוצמתה של ה"מלכות" הופכת להיות שווה, נאמר, לאלף. ממה היא קיבלה עוצמה כל כך גדולה של הרצון לקבל? מזה שהאור מילא אותה בצורה כזאת.

אנחנו אומרים שבאור ישנה עביות (עובי הרצון). מה זה אומר? אני הצעתי לך עוגייה, כיבדתי אותך בסוכרייה, שמתי כרית מתחת לראשך, ייעצתי לך משהו חם. אני מנפח אותך על ידי היחס שלי בכזאת צורה, שאתה מתחיל לרצות את כל זה. היחס הטוב שלי הופך אצלך לרצון, ואם אחר כך אתה לא מקבל ממני, אז אתה מתחיל לסבול. באופן כזה אני מגדל בך רצון. בדיוק את זה האור עושה איתנו, כמו למשל, עם ילד מפונק. כך הוא בונה אותנו בירידתו מלמעלה למטה.

ואחר כך, בזמן העלייה ממטה למעלה, הוא עושה פעולה הפוכה, אבל בעצם את אותו הדבר. הוא משפיע על האגו שלנו, בזה שמעצבן ומעורר אותו, כאילו מועך אותו. מהשפעתו של האור האגו תופח והופך להיות יותר ויותר גדול. באופן כזה אנחנו גדלים.

יחד עם זה המרכיבים האגואיסטי והאלטרואיסטי גדלים במקביל, ובכל מדרגה, בכל עולם, הם מנוגדים זה לזה וצריכים להשלים זה את זה, עד שאנחנו נשיג את דרגת האין סוף.

הכול עושה האור, בכך שכל הזמן מפתח בנו יותר ויותר רצונות שליליים. כאשר אתה מתחיל ללמוד, יש לך רצונות קטנים. ולמחרת אתה מתחיל לשנוא את האחרים, אחר כך עוד משהו וכולי. ועם הבורא זה אותו הדבר, היום אתה פוחד לומר משהו נגדו, מחר תשנא אותו ומחרתיים תצעק עליו. יבוא הזמן, שאתה תתבגר ותיווכח שזה כך.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס בנובוסיבירסק, 07.12.2012

 ידיעות קודמות בנושא:
רסן לאגו
להצית ניצוצות מתוך השפעה וקבלה
להוביל את הרצון אל האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest