דף הבית / חינוך, ילדים / חינוך מבוגרים בתנאים של גלובליזציה

חינוך מבוגרים בתנאים של גלובליזציה

דעה: בעידן של גלובליזציה גוברת, מתהווה הצורך באימוץ כישורים קולקטיביים ואישיים. חינוך מבוגרים הוא מדד חשוב מאוד, אשר הכרחי בתגובה לאתגרים העומדים בפנינו. חינוך מבוגרים הוא מרכיב מרכזי של המערכת ההוליסטית והמקיפה של לימוד וחינוך לאורך כל החיים. מתגלה המגמה הכללית להרחיב את השתתפות המבוגרים בצורות שונות של הכשרה והסבה מקצועית.

בתנאים של הזדקנות האוכלוסייה במדינות המפותחות, תשומת לב רבה יותר לצרכים וליכולות של הפעילויות החינוכיות לקשישים הובילה להתפתחות של הכיוון החדש בחינוך – אוניברסיטת הגיל השלישי, המאגדת את קבוצת גיל הגמלאים ונותנת להם את ההזדמנות לפעילות העשרה נוספת ולהעברת ידע וניסיון לאחרים. כל זה מעיד על הרחבת הגבולות בין הגילאים השונים של האוכלוסייה המשתתפת בפעילויות החינוכיות.

גידול משמעותי בחלקה של האוכלוסייה המבוגרת המשתתפת בצורות שונות של לימוד במערכת החינוך הפורמלית ומעבר לה, מחזק את הרלוונטיות של המאמצים לפתח חינוך מבוגרים. חינוך מבוגרים הוא ענף חשוב של מערכת החינוך, המסוגל לפתור בעיות נחוצות בהתפתחות החברתית הכלכלית הפוליטית.

התייחסותי: העניין הוא לא בהעלאת רמת החינוך של הקשישים והכללתם במערכת החינוך, אלא בזה שהשתתפות האוכלוסייה מכל הגילאים בחכמת החיבור, מתקנת את כל מערכת הטבע והאנושות, מביאה את האנושות לאיחוד עם מערכת הטבע, ועל ידי זה גורמת לתגובות חיוביות מצד הטבע כלפי האנושות.

ידיעות קודמות בנושא:
העולם המשתנה והחשיבה החדשה
חינוך המבוגרים הוא המפתח במאה ה-21
החינוך בחברה העולמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest