דף הבית / אקטואליה / חינוך המשימה העיקרית של מדינה

חינוך המשימה העיקרית של מדינה

שאלה: האם חכמת הקבלה מכילה ידע על האופן שבו על המדינה לתפקד?

תשובתי: בזמננו על המדינה לעסוק בחינוך האוכלוסיה בראש ובראשונה בתוך גבולותיה, לא לחצות גבולות למדינות אחרות ולא להכניס את כולם אליה במובן הרחב של המילה, אלא בעיקר לחנך את אזרחיה. אם במדינה חיים בני אדם שחונכו בצורה נכונה, מבינים את המחשבה הכללית של הטבע ויודעים באיזה אופן הוא פועל, אז הם יתגברו על כל סוגי הבעיות.

שאלה: כלומר, כל עוד האדם לא מחונך צריכים להיות גבולות וברגע שיונהג חינוך נכון הגבולות יכולים להיפתח?

תשובתי: כמובן, מפני שאז האדם יתחיל להבין את מי לקבל ואת מי לא. הוא לא ינהג כפי שנהגה אירופה כשהכניסה מהגרים בצורה בלתי מחושבת לחלוטין וכעת שוקעת בבעיות גדולות. תאר לעצמך מה יקרה אם תפתח את דלת ביתך ותכניס עוד משפחה שתחיה במחיצתכם. הבעיה היא שהאירופאים לא בחנו את מדינתם או את היבשת שלהם כמו משפחה שמקבלת עוד בני משפחה זרים שמגיעים ומשתכנים בדירתם. האם הם יוכלו להחזיק מעמד במגורים מסוג זה? נניח שראש המדינה החליט שיוכל, מדוע הוא לא ניסה לשכנם אצלו?

החינוך מסתכם במודעות לקראת מה אנו הולכים, עם מי אנו פועלים ובאיזה אופן לערוך כאלה ניסויים. במצב היום, כאשר בביתך כבר גרות משפחות זרות, אינך יודע מה לעשות איתן. עליך להאכיל אותן, לנקות אחריהן, לכבס בשבילן, לספק להן את כל הנחוץ, לשלם להן קצבה ועוד לאהוב אותן. בנוסף גם לציית להם ולקבל את חוקיהם, במילים אחרות הם יתחילו לחנך אותך ולא אתה אותם, הרי הם לא מתכוונים לקבל את תפיסת החיים שלך, את החינוך ואת מנהגי החברה שלך.

מתוך שיעור וירטואלי, 8.1.2017

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest