דף הבית / חינוך, ילדים / חינוך אינטגרלי, בלי תנועות חדות

חינוך אינטגרלי, בלי תנועות חדות

שאלה: איך החינוך האינטגרלי, שמסביר את הקשר ההדדי הכולל, יעזור לנו לצאת בצורה "חלקה" מהמשבר הכלכלי?

תשובתי: אנחנו מבצעים את התיקון לא במישור הכלכלי, לא בתחום הכספי, לא ביחסים ההדדיים המסחריים שלנו, אלא בהכרה ובמודעות שלנו. אנחנו צריכים להכיר את הקשר ההדדי שנמצא בינינו ואת הצורך להגיע להתאמה לטבע.

אנחנו כביכול קונים לכל אחד זוג משקפיים אינטגרליים חדשים. כשהאדם ירכיב אותם, הוא יראה עולם "עגול" אחד. הוא יראה שכולנו מחוברים ותלויים זה בזה. תלויים עד כדי כך שרק אני יכול להאכיל אותך, ואתה אותי. לבד – כל אחד ימות מרעב.

המצב הזה מצטייר כנוראי עבור הטבע האגואיסטי שלנו, אבל מעכשיו אין מוצא אחר. ואנחנו רואים את זה ממש מקרוב.

אם כן, צריך להעלות את ההכרה הזאת בבני האדם, ואז, עם ראיית העולם החדשה הזאת, אנחנו נשנה בהדרגה את החיים שלנו. החיים שלנו ישתנו בעקבות השינויים שבנו, בין אם נרצה בכך ובין אם לאו. איך זה ישתקף בבנקים ובבורסות – זאת כבר שאלה אחרת. קודם כל ניגש לביצוע השינויים, והכול כבר יתחיל להתחבר.

ואז התהליך, ללא ספק, יזרום בכיוון חיובי. כי מתוך שנכיר ונבין את הקשר ההדדי הטוטאלי, אנחנו לא נוכל לגרום רע זה לזה.

לכן החינוך האינטגרלי צריך להיות הצעד הראשון, ואותו צריך לארגן לפני הכול. לא צריך לחפור עמוק מדי. את הפגמים של המצב הנוכחי צריך לגלות בדיוק במידה שתגרום לנו להבין את הצורך בחינוך, להבין שרק הוא יציל אותנו. תכיר בשקריות של המערכת הנוכחית, אבל אל תיגע במערכת עצמה. היא עד כדי כך רקובה, שהיא יכולה לקרוס כתוצאה מתנועה אחת לא זהירה, ולהשאיר אותנו בלי כלום.

שאלה: אבל ישנן "שריפות" שצריך לכבות כבר עכשיו.

תשובתי: תיגש לחינוך האינטגרלי ותראה כיצד הן מייד מתחילות להיכבות ולהירגע. וחוץ מזה, פשוט אין לי שיטה אחרת. זאת כבר לא השנה הראשונה שבה טובי המוחות בעולם נאבקים בבעיה הזאת. כמה ישיבות כבר נערכו, כמה הבטחות ניתנו, ופיתרון אין. לאף אחד אין ביד מטף כיבוי. כל אחד אומר את שלו: לחלק כסף, לחסוך, להיזהר מחיסכון…

ולכן אני חוזר ואומר: הפיתרון נמצא במישור אחר לגמרי.

ובינתיים אנחנו מפסיקים לעשות תנועות מיותרות, שומרים על רגיעה, מכריזים פומבית על זהירות יתר. כי אנחנו הרי שקועים בביצה עד הצוואר, והגל שאנחנו יכולים לעורר, עלול להטביע אותנו.

במקום זה אנחנו צריכים לעלות לדרגה אחרת, להפעיל את מערכת החינוך. ואז, כשנביט על העולם דרך המשקפיים החדשים, אנחנו נבין איך לפתור את הבעיות שלו. אנחנו נבין את זה מבפנים. בזכות החינוך החדש, המוני בני אדם יתחילו להשתנות, ובכך לשנות את איזון הכוחות עם הטבע. אנחנו נצבור את כוח העזרה ההדדית, נגרום לשיפור היחסים ההדדיים בין בני האדם ובין המדינות, ובהדרגה נצא מהעולם הישן מוכה המשבר.

מעל למערכת הישנה אנחנו בונים מערכת חדשה: זוהי אותה הערבות, רק שהיא מותאמת לתחומים ספציפיים, כמו חינוך, משפחה, מדינה, חברה, תעשייה או כלכלה. בכל מקום ייקבע העיקרון של ערבות הדדית, בהתאם לשינויים הפנימיים שבאדם.

אני לא מכיר פתרון אחר. הבעיה היא רק במימוש, וכאן אנחנו ניצבים על פרשת דרכים: או להמשיך ולפעול בשיטות הרגילות, שיביאו אותנו בסופו של דבר למשטרים נאציים, מלחמות והשמדה המונית, או ללכת בדרך שהמקובלים ממליצים עליה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החרות", 21.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
התעשייה הפיננסית: חיים בתוך שקר
אי אפשר לחכות
כולם זקוקים לחינוך אינטגרלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest