דף הבית / חינוך, ילדים / חינוך או אילוף?

חינוך או אילוף?

שאלה: תוך כדי התהליך של החינוך האינטגרלי, רגישות החושים של האדם עולה. אחר כך הוא יוצא אל העולם שלנו שבו דרושה לו איזו הגנה, מפני שכאן מחכות לו הרגשות שליליות. איך אפשר ללמד את האדם להסתדר עם העולם הסובב שאליו הוא חוזר לאחר הלימודים האינטגרליים?

תשובתי: האדם יתייחס אחרת לעולם הזה, הוא יתפוס אותו בצורה שונה. אבל אנחנו לא צריכים ללמד אותו כיצד לתפוס את העולם. אנחנו צריכים לשנות אותו. ואז, מתוך השינוי הזה בו, הוא יתפוס אחרת את העולם.

בעיקרון, אנחנו מחנכים בצורה לא נכונה את הילדים, בכך שאומרים להם: "אל תרביץ, אל תלך מכות, אל תקלל". זה לא חינוך, אלא זה אילוף של בהמות. אנחנו צריכים לשנות אותם פנימית בצורה כזו, שהם לא יוכלו להרביץ, לקלל, להקניט מישהו. לכן נחוץ שינוי פנימי, עלייה לדרגה הבאה, ולא סתם ביצוע של מערכת איסורים.

וזה כל הקלקול של החינוך וההשכלה המודרניים ביחס לחיים, לעולם. אנחנו צריכים לעסוק רק בזה שאנו מעלים את האדם, והשאר יבוא.

אותו הדבר גם במדעים וגם באומנויות. למעשה, לא צריך ללמד שום דבר את האדם. אם הוא מתחיל להרגיש את כל האנשים כמו את עצמו, אז החושים אצלו נפתחים. הוא מבין מתוכו, כמו למשל, שמפיקים מתוכנו צלילים. זהו חינוך הכי טבעי. אתה עוסק רק בזה שאתה מעלה אותו, כלומר עושה אותו יותר מקושר עם כל השאר ועם הטבע שלו, למרות האגו הטבעי.

מתוך זה האדם מתרחב, נפתח, הופך להיות אחד שלם עם העולם הסובב. אין לו צורך יותר בכלום. אף אחד לא יכול להזיק לו והוא לא גורם לשום סתירות. אף פעם לא יהיה לו רע, כי בהימצאו בהרמוניה עם תוכנית הבריאה הוא כבר לא יזמין על עצמו שום השפעות שליליות. איפה שהוא לא יהיה, הוא תמיד יהיה בסביבה תומכת ומבורכת.

מתוך שיחה מס' 3 בנושא "רפואת העתיד", 07.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ההקדמה לאדם
למדוד את עצמי
להכיר בחוסר התכלית כדי להגיע לתכלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest