דף הבית / משבר עולמי / חייתי ביושר לפי חוקי האגואיזם

חייתי ביושר לפי חוקי האגואיזם

photo_rav_gh70_273.jpg

שאלה: אני אדם רגיל ויש הרבה כמוני – אני משלם מיסים, משרת בצבא, עובד במפעל. אני מתחשב באחרים, שומר על הטבע, משרת את המולדת. מה עוד צריך להשתנות בי?

תשובתי: אתה מתאר דרך חיים של "בהמה" טובה ומתוקנת, אבל עכשיו דורשים ממך להיות אדם. אדם מלשון "אדמה" (להיות דומה) לכוח העליון, לבורא. בורא זה הטבע האינטגראלי, הכולל בתוכו את כולם, שבו כל החלקים מחוברים יחד. ועכשיו אתה חייב להתחבר עם כולם, עם דרגות הדומם, הצומח, החי והמדבר, לאחד שלם.

אתה תבין זאת מתוך הייסורים שתעבור. אתה יכול לצעוק עכשיו באמצע הרחוב שאתה משלם מיסים ומשרת בצבא, אבל זה לא יעזור. המכות מגיעות מהטבע. זה שאתה מקיים חוקים, שהאנושות המציאה לעצמה, זה לא אומר שאתה מקיים את חוק הטבע.

בניתם לעצמכם חברה אגואיסטית, להנאה עצמית, ואתם מקיימים חוקים למיניהם, כדי שיהיה לכם נוח בחברה זו. אבל זה לא אומר שאם אתה מקיים אותם, אתה טוב ומתוקן. אתה טוב ביחס לג'ונגל הפראי, שבו קבעתם כמה חוקי התנהגות המקנים לכם חיים טובים ונוחים. ואם לא די בכך, אתם עוד מתגאים בזה!

אם יגיע חייזר לעולמנו, הוא יגיד לכם: "חברים, אתם לא מתחברים! אתם מנצלים זה את זה! בשבילי אתם לא אזרחים טובים אלא פושעים גמורים. כך לא ניתן להמשיך. לא יסלחו לכם על זה יותר, מספיק!".

ידיעות קודמות בנושא:
הבנקים וקרנות הנאמנות ככבשן
ההבדל בינינו לטבע

ידיעות נוספות במדור: משבר עולמי

One comment

  1. כיצד אפשר להגיע לבחינת טוב ומטיב כאשר כל החיים בניתי על סמך מה שלימדו אותי, והרגלים שפיתחתי  ? האם אפשר להפוך את כל הבנייה למען טוב ומטיב, ואם כן מה יצא לי מזה ? 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest