דף הבית / אהבה / משפחה / חיים חדשים 758 – לאהוב נכון את הילדים

חיים חדשים 758 – לאהוב נכון את הילדים

ביסודות הטבע נמצאים שני כוחות מנוגדים, כוח המשיכה וכוח הדחייה, אהבה ושנאה. לכן שנאה ואהבה אלה שני הכוחות העיקריים שעליהם נבנים כל חיינו. (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וטל מנדלבאום בן משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "לאהוב נכון את הילדים".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

ביסודות הטבע נמצאים שני כוחות מנוגדים, כוח המשיכה וכוח הדחייה, אהבה ושנאה. לכן שנאה ואהבה אלה שני הכוחות העיקריים שעליהם נבנים כל חיינו. רק באדם, הטבע לא הטביע גבולות ברורים בכל הנוגע למשיכה ודחייה, אהבה ושנאה.

על שני הכוחות האלה להיות מאוזנים ואל ילדינו עלינו להתייחס ב"קו האמצעי". אהבה חלוטה מעוררת בילד דחייה ושנאה, כי הוא לא יודע איך להגיב אליה, לכן לחץ בלתי פוסק לא מועיל ומכניס את הילדים למצב לא ברור. כבני אדם איננו מסוגלים להרגיש משהו חסר גבול, אם לאהבה אין גבול אי אפשר להרגיש אותה. כדי לדעת איך לנהוג נכון יש ללמוד את טבע האדם. חכמת הקבלה מלמדת זאת. התקשרות נכונה כוללת 3 סוגי יחס, אני גדול מהאחר, קטן ממנו ושווה לו. הורים וילדים צריכים לשבת יחד במעגל, לדבר כשווים, שיח כזה יקנה לילדים חשיבות ואחריות. אם ההורים יקרינו רוח של הדדיות, שוויון וכבוד, הרוח תעבור לילדים ואז הם יבינו שגם כאשר ההורים מגבילים אותם, זה בא מתוך אהבה. עלינו לפתח בילד מלבד רגש גם שכל, קו אמצעי.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 757 – מושגים באהבה
חיים חדשים 756 – האהבה בתנ"ך
חיים חדשים 755 – האבולוציה של המאמץ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest