דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיים חדשים 753 – ציפיות ואכזבות

חיים חדשים 753 – ציפיות ואכזבות

לפי הטבע שלנו אנו מצפים לתענוג כל הזמן. אם ילד לא יראה לפניו תענוג, הוא לא יגדל.  מנגנון הציפייה קיים בנו כדי להביא אותנו לפתרון השאלה הגדולה, לשם מה אנו חיים? (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וטל מנדלבאום בן משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "ציפיות ואכזבות".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

לפי הטבע שלנו אנו מצפים לתענוג כל הזמן. אם ילד לא יראה לפניו תענוג, הוא לא יגדל. מנגנון הציפייה קיים בנו כדי להביא אותנו לפתרון השאלה הגדולה, לשם מה אנו חיים?

מכיוון שאיננו רוצים להתאכזב, אנחנו מפתחים מנגנוני הגנה ולומדים לא לצפות כדי לא להתאכזב. אכזבה היא המקום שלא התמלא במה שציפינו שיתמלא ומטרתה לכוון אותנו נכון למטרה. לעומת בני האדם, לבעלי חיים אין ציפיות לעתיד, הם דבוקים אל הרגע, אבל האדם, ככל שהוא מפותח יותר, כך יש לו ראייה לעתיד רחוק יותר.  אם יש לאדם מטרה נעלה, הוא מתייחס לכל הציפיות והאכזבות כתיקוני כיוון בדרכו לשם.

במערכות יחסים, אילו הייתה בנו אהבה אמתית לאחר, היא עצמה הייתה ממלאת אותנו.  מימוש האהבה זו נתינה ובמידה שהאדם נותן הוא מתמלא  ואז אינו תלוי בצד האחר, אלא ביחס שלו אל הצד האחר.

העולם שלנו כולו אגואיסטי, אנו שואבים הנאה לעצמנו ולכן נתקלים בגבולות ומתעייפים. כל העניין הוא לפתח אהבה מצדנו לאחרים, לכן אם מישהו מתעייף מאהבה, סימן שזו אינה אהבה שלמה. אהבה שמעל האגו, לא כלפי קרובים אלא כלפי זרים, אינה מעייפת, אלא פותחת בפני האדם עולם עליון. אז, הוא מוזן מהכוח הכללי של הטבע שכולו אהבה ויש לו אנרגיה אינסופית.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 752 – להיות אדון לגורלי
חיים חדשים 751 – חיבור בין ניגודים
חיים חדשים 750 – קונפליקטים ביחסים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest