דף הבית / אקטואליה / חיים חדשים 749 – טורקיה בין אסלאם למערב

חיים חדשים 749 – טורקיה בין אסלאם למערב

האנושות נחלקת לשבעים אומות ולכל עם צורת אגו משלו לפי שורשו הרוחני. הטבע נמשך לאיזון, לכן, לאחר תקופות של חום וקור קיצוניים נוצר קרום מעל האש הבוערת.. (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי ויעל לשד-הראל)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "טורקיה בין אסלאם למערב".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

האנושות נחלקת לשבעים אומות ולכל עם צורת אגו משלו לפי שורשו הרוחני. הטבע נמשך לאיזון, לכן, לאחר תקופות של חום וקור קיצוניים נוצר קרום מעל האש הבוערת, וכתוצאה מכך כדוה"א התייצב.

כך יקרה גם לנו מבחינה אנושית ביחסים בין ובתוך העמים. בעולם תמיד היו מלחמות, מהפכות ובעיות וכל החכמה היא ללמוד איך בונים ״קרום״ מעל הכול. בזמנינו ההבדל בין האומות והעמים מיטשטש והכול נעשה אוניברסלי. האסלאם הקיצוני ילך ויגבר בכל רחבי העולם, הטורקים יפנו לכיוון האסלאם ולא לכיוון המערבי והאסלאם יכבוש עוד ועוד חלקים בעולם. תפקידו של האסלאם הוא להביא את האנושות כולה, אם לא בצורה טובה אז בצורה רעה, לצורה אחידה. מקומה של ישראל בכל הסיפור, זה ללמד את כל בני האדם איך להתחבר מעל כל השוני. עם ישראל לא שייך לשבעים אומות העולם מאחר ותפקידו למשוך את כולם מעלה לחיבור מעל האגו, לפי הכלל ״על כל פשעים תכסה אהבה״, אש בוערת ומעליה "קרום" שמכסה ויוצר איזון. המאמצים להתחבר מעל השוני מגלים בינינו כוח שנסתר בטבע הנקרא ״בורא״ , כוח של חיבור ואהבה.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 748 – ניסיון ההפיכה בטורקיה
חיים חדשים 747 – אהבה אבן הבניין של המציאות
חיים חדשים 746 – ארבעת השלבים שביסוד החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest