דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / חיים חדשים 740  – ברכות השחר

חיים חדשים 740  – ברכות השחר

מאיפה הגיעו כל הברכות? הרי לא נפל ספר מהשמים. מקובלים גילו מציאות עליונה. הם גילו שבתוך הטבע יש חלק פנימי יותר, נסתר, שמנהל אותנו, בורא, מערכת ניהול. (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וטל מנדלבאום בן משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "ברכות השחר".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

מאיפה הגיעו כל הברכות? הרי לא נפל ספר מהשמים. מקובלים גילו מציאות עליונה. הם גילו שבתוך הטבע יש חלק פנימי יותר, נסתר, שמנהל אותנו, בורא, מערכת ניהול. הרגשת אותה מערכת נקרא יום. התרחקות מהרגשתה נקרא ערב. ניתוק נקרא לילה. חזרה נקרא בוקר וכך הלאה.

המקובלים גילו עוד שגם דברים לא נעימים הם למעשה לטובתנו, ומכאן נובעות הברכות. מקובלים, ליבם מברך מעצמו. הם כתבו ברכות עבור יתר האנשים, כדי לכוונם לבורא, להיות איתו במגע, בקשר. לדוגמה: נטילת ידיים, נטילה פירושה לקיחה. בביצוע נטילת ידיים אני רוצה להרחיק את ידיי מפעולות אגואיסטיות.

להיות במגע עם הכוח העליון פירושו שבכל הרגעים בחיי אני מרגיש את נוכחות הבורא. המקובלים כתבו כיצד עלינו לפעול כדי לגדל אותנו להכרת הבורא. בפועל אנחנו מצויים בתוך הכוח העליון ללא מודעות שלנו, אולם חשוב להיות במודעות על כך ולא לנתק את עצמנו ממנו. עלינו להגיע למצב בו נרגיש כיצד הבורא מנהל כל מחשבה, כל רצון, כל תא בגופנו ואיפה ה"אני"? אני זו אותה מחשבה והכרה בכך שהבורא מנהל אותי ולא אני. בעבר אנשים קיימו את הסדרים שקבעו המקובלים כדי להגיע לגילוי הבורא. גילוי הבורא מעלה את האדם מעל זמן, תנועה ומקום. עם גילויו האדם מתחבר לנצח ולשלמות, וברכות השחר, במשמעותן הפנימית, מיועדות לכוון ולזרז אותנו לגילוי הבורא בפועל.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 739 – האם יש בחירה או הכול בידי שמים
חיים חדשים 738 – קבלת החלטות
חיים חדשים 737 – להשתחרר ממעגל הסבל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest