דף הבית / המשבר ופתרונו / חיים חדשים 731 – מתן תורה בהר סיני

חיים חדשים 731 – מתן תורה בהר סיני

מהי התורה שקיבל משה על הר סיני, מדוע קבלתה תלויה בחיבור עם ישראל וכיצד נשוב להיות "אור לגויים"? (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וניצה מזוז)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "מתן תורה בהר סיני".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

כריתת ברית, היא התנאי הראשון מצד הכוח העליון שהתחתון ירגיש שטבעו רע וירצה לאזנו. תנאי שני הוא שהאדם יבקש לדעת מהי מטרת החיים? הרבה אנשים שואלים זאת, אבל אין להם תשובה. פיתחנו תרבות שלמה על מנת להדחיק את השאלה.

היצר הרע, הרצון הרע, מחולק ל-613 רצונות פרטיים. כנגדם קיימים 613 אורות התורה. את התורה מקבלים בתנאי שמוכנים להתחבר ואז יש בנו שני כוחות, שלילי וחיובי, כדי להגיע לאיזון. רק תכונה אחת שבנו "משה", יכולה להתעלות מעל האגו, מעל "הר סיני", מעל היצר הרע שמתגלה.

ההתגלות במעמד הר סיני היא התגלות פנימית, בתוך האדם. גילוי של "גבורות" גדולות. לאחר קבלת התורה העם מתקדם לאהבת הזולת. הם מרגישים שייכים למערכת אחת. עם סגולה כלול משלושה כוחות, שלילי, חיובי ואנו באמצע בין שני כוחות אלה בונים את הכוח השלישי. עם סגולה הוא עם שמושך את הכוח הטוב, את האור העליון, ומעבירו לכל אומות העולם. בתיקון כל הרע, "הר סיני", נבנה בית המקדש, על "הר הקודש". בכול מדובר על תיקון הקשר בינינו, אבל בכך לא מסתיימת ההתפתחות האנושית, כי על כל יוצאי בבל להגיע לזה.

בעבר, "נחרב" הקשר בעם ישראל, ואז הוא התפזר בין העמים. בדורנו עלינו לתקן את השבירה, כלומר את עצמנו ואת העולם. אנו צאצאיו הרוחניים של אותו עם שהרגיש א-לוהות ועלינו לקבל שוב את התורה.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 730 – בני ישראל במעמד הר סיני
חיים חדשים 728 – ספר הזוהר וכוח הטוב
חיים חדשים 727 – רבי שמעון בר יוחאי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest