דף הבית / חדשות / חיים חדשים 727 – רבי שמעון בר יוחאי

חיים חדשים 727 – רבי שמעון בר יוחאי

אנו חיים בעולם לא מובן בו האגו האנושי מתפתח ויוצא מאיזון. חכמי הקבלה מציעים לאזן את האגו האנושי על ידי חכמת הקבלה. (ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי ויעל לשד-הראל)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "רבי שמעון בר יוחאי".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

אנו חיים בעולם לא מובן בו האגו האנושי מתפתח ויוצא מאיזון. חכמי הקבלה מציעים לאזן את האגו האנושי על ידי חכמת הקבלה, שיטה מדעית לגילוי הכוח החיובי שקיים בטבע. הראשון שגילה את השיטה הזאת נקרא אדם הראשון, ומי שפיתח וקידם את השיטה לשימוש קבוצתי היה אברהם.

אברהם אסף את העם לקבוצה גדולה המחולקת לקבוצות קטנות של עשרה אנשים הנקראות "מניין״. תחת הדרכתו של אברהם, חברי הקבוצה למדו להרגיש את המערכת השלמה, את העולם העליון. מאוחר יותר חברי הקבוצה עברו שינויים רבים, עד שהגיעו למצב שהאגו שלהם התפרץ עד כדי כך שחבריה לא הצליחו להתחבר ביניהם, כפי שמתואר בסיפור על יוסף ואחיו. לאחר מכן אותה קבוצה נכנסה למצרים, שם התפתח בין חבריה האגו עוד יותר, ותחת הנהגתו של משה הם יצאו ממצרים וקיבלו את התורה, את שיטת החיבור.

כשחברי הקבוצה לא הצליחו לאזן את הכוח הרע שבהם והקשר ביניהם נחרב, בית המקדש נחרב גם כן והם יצאו לגלות, גלות מהכוח הטוב, מהמערכת המאוזנת. באותם זמנים ר' עקיבא לימד את שיטת האהבה,  ותלמידו  ר' שמעון, שכתב את ספר הזוהר,  היה המקובל שהביא לנו שיטה מעשית למימוש הכלל "ואהבת לרעך כמוך" בחברה. הספר מסביר לנו איך להוציא מהטבע את הכוח הטוב הטמון בו שמאזן את כוח הרוע, האגו האנושי. בעל הסולם כתב את פירוש הסולם לספר הזוהר והביא לגילוי הזוהר לציבור במאה העשרים.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 726 – התמודדות עם כאב ואבדן
חיים חדשים 725 – יום הזיכרון: לעצור את השכול
חיים חדשים 724 – יום השואה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest