דף הבית / המשבר ופתרונו / חיים חדשים 721 – מאברהם עד דור המדבר

חיים חדשים 721 – מאברהם עד דור המדבר

מי הם אותם בני ישראל שהתקבצו סביב אברהם בבבל, מה מסמלים הרעב והגלות שהם הרגישו במצרים ומה נוכל ללמוד מסיפורם על מצבנו היום? (ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי ויעל לשד-הראל)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "מאברהם עד דור המדבר".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

אותם אנשים שרצו לגלות את מטרת החיים בבבל העתיקה, התאספו סביב אברהם אבינו במטרה לגלות את הכוח העליון, כוח ״ההשפעה והאהבה״ שמנהל את חיינו דרך ההתאמה אליו. בבבל היה משבר גדול, האגו פרץ והפריד בין אנשים ואברהם אבינו לימד אותם כיצד להתחבר. הוא לקח עמו את אותה קבוצת אנשים מבבל לארץ כנען.

ממשיכי דרכו של אברהם הם יצחק ויעקב. האגו המשיך לגדול מדי יום, אותם אנשים עשו ניסיונות להתחבר מעליו, אך ללא הצלחה. נוצרה הרגשת שיעבוד שהביאה להתעוררות של נקודת משה בתוכם, נקודת החיבור הניצבת מול האגו, מול פרעה, ומביאה את עשר מכות מצרים.

נס יציאת מצרים מתרחש כשבני ישראל בורחים מהאגו. כשהם הגיעו למעמד הר סיני, הם שמעו כי עליהם להגיע לאהבה ביניהם והם מוכנים לזה אך אינם מסוגלים ויוצאים למדבר. 40 שנות המדבר מסמלות את המאמץ לפחות לא להזיק לאחרים אם לא ניתן להגיע לאהבה. האגו מתגלה כמו נחש בכל רגע והמאמץ הוא להתעלות מעליו, לא להזיק לזולת ולשמור על ידידות.

במדבר הצחיח, בני ישראל מקבלים ״מ"ן״ מהשמים, ה"מ"ן" זה כוח שעוזר להם לשמור על "יחסי שכנות טובה". בבבל האגו היה קטן יחסית אך במצרים הוא התפרץ בצורה נוראית. מבחינה זו מצבנו כיום חמור. קיימת שנאה בנינו, חוסר התחשבות שמתבטא בכבישים, בתקשורת, בכנסת, בכל מקום. כדי לשנות זאת, ראשית עלינו להכיר בגורם למצב הרע, שהוא האגו שלנו, ואח"כ ללמוד לתקנו.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 720 – קריעת ים סוף
חיים חדשים 719 – משה וכוח האמונה
חיים חדשים 718 – יציאת מצרים החירות האמתית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest